Az örökségvédelem is elektronizálta szolgáltatásait

Augusztusban lezárult a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) közszolgáltatásainak elektronizálása, informatikai rendszerének fejlesztése, így tizenkilenc ügytípussal kapcsolatban lehetővé válik az elektronikus ügyintézés.

MNO
2011. 08. 30. 15:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Új Széchenyi-terv keretében a KÖH 200 millió forintos pályázati összeggel gazdálkodhatott, amelyből megvalósították a fejlesztéseket. Hatvannyolc fő két évig dolgozott kisebb munkacsoportokban a fejlesztéseken – mondta el Tamási Judit, a KÖH elnöke a keddi projektzáró rendezvényen.

A fejlesztések révén az eljárások elektronikus, részben automatizált folyamatokká alakultak át, valamint kialakult az ügyfél és a hivatal közötti kétirányú adatkapcsolat. Az integrált informatikai rendszer az ügyintézés teljes folyamatát elektronikusan támogatja a kérelmek beadásától a döntésekről szóló tájékoztatásig. A KÖH honlapjáról letölthető általános nyomtatványkitöltő program segítségével lehet az adatokat a nyomtatványokra felvezetni, majd azokat az ügyfélkapun (www.magyarorszag.hu) keresztül a hivatalhoz eljuttatni.

Az elektronikus rendszernek köszönhetően az ügyintézési hatékonyság növekszik, az ügykezelői időráfordítás pedig csökken – hangzott el a projekt értékelése során. Számos funkció segíti a hivatal dolgozóinak munkáját is, ezekkel időt és energiát takaríthatnak meg. Az egységes rendszer lehetővé teszi az átjárhatóságot és az áttekinthetőséget más adatbázisokkal, valamint ezekkel összekapcsolódva új, komplex archívumok létrehozására is alkalmas lehet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.