Az üzletek 10 százaléka üresen áll

A brit városokban az üzlethelyiségek több mint 10 százaléka üresen állt május végén – közölte a brit kiskereskedők konzorciuma (BRC) hétfőn.

MNO
2011. 08. 22. 17:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezet által végzett kutatás megállapította, hogy a brit városokban átlagosan az üzlethelyiségek 11,2 százaléka üres volt, és ez az arány 17,1 százalékkal Észak-Írországban volt a legmagasabb. Ugyancsak kedvezőtlen a helyzet Walesben és Észak-Angliában, ahol 13,4, illetve 13,1 százalék volt ez az érték.

A vizsgálat arra is rámutat, hogy átlagosan 1 százalékkal kevesebb ember lépett be a boltokba júliusban, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A kutatás szerint míg Walesben 9,2 százalékkal kevesebben mentek be az üzletekbe, Londonban 1,6 százalékkal többen.

A BRC szerint a fogyasztást jelentősen visszavetette a magas infláció, a munkanélküliség emelkedése és az, hogy a bérek legfeljebb csak szerény mértékben nőttek az elmúlt időszakban. Stephen Robertson, a BRC igazgatója elmondta, első alkalommal tesznek közzé ilyen részletes adatokat a boltokba betérők és az üresen álló üzlethelyiségek számáról, és ezek alapján megállapítható, hogy jelentős eltérések vannak Nagy-Britannia egyes részei között.

„Általánosságban véve az látható, hogy az olyan országrészekben, ahol az állami szektor nagyobb szerepet játszik a gazdaságban, ott az emberek hajlamosak jobban visszafogni a fogyasztásukat az állásuk iránti aggodalmak miatt, ami azt jelenti, hogy kevesebbet vásárolnak, és így több üzlet mehet tönkre” – fejtette ki.

A brit statisztikai hivatal csütörtökön közzétett adatai szerint a brit kiskereskedelem az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest mindössze 0,2 százalékkal nőtt júliusban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.