A Mi–24-esek repülését a történtek kivizsgálásának idejére leállították a Tengermelléki területen (Primorje). Országosan 2003 óta ez volt a 9. baleset ezzel a típussal.
Szergej Ivanov miniszterelnök-helyettes éppen a héten háborodott fel egy értekezleten azon, hogy túl sok a közlekedési katasztrófa Oroszországban, ahol bármely másodpercben legalább 23 millió ember tartózkodik valamilyen közlekedési eszközön. Különösen aggasztónak nevezte a repülés helyzetét: a légi balesetek száma az idén megduplázódott a tavalyi évhez képest, és a legtöbb ilyen baleset kicsi társaságok ősöreg gépeivel történt.
Oroszországban csak az elmúlt két hónapban is számos légi baleset követelt emberéleteket. Legutóbb augusztus 22-én egy AN–2 típusú repülőgép szenvedett balesetet Tuvában: nyolc utasa közül egy meghalt, három megsérült. A gép valószínűleg egy természetvédelmi területre szállított vadászokat, a közelben felfedeztek egy illegális kifutópályát.
Augusztus 20-án Szentpétervár mellett lezuhant egy Jak–18-as típusú könnyű repülőgép, négyen vesztették életüket.
Augusztus 15-én szintén Szentpétervár közelében egy könnyű repülőgép elektromos vezetékekbe akadt és egy folyóba zuhant, pilótája és két utasa meghalt.
Augusztus 9-én egy An–12-es típusú szállító repülőgép az Amur menti Komszomolszkból a csukcsföldi Kepervejembe tartva Magadan közelében lezuhant. Előzőleg üzemanyag-szivárgás miatt kigyulladt az egyik hajtóműve. Fedélzetén 11 ember tartózkodott – köztük két fő ismeretlen okból –, s mindannyian életüket vesztették.
Július 11-én egy AN–24 típusú repülőgép az Ob folyón hajtott végre kényszerleszállást a Tomszki területen, Nyizsnyevartovszk közelében. A Tomszkból Szurgutba tartó gépen 37 személy volt, heten meghaltak, 18 ember megsérült.
Július 4-én Moszkva mellett zuhant le egy EV–97R euroStar gép: két utasa közül az egyik a helyszínen meghalt, a másik súlyos sérüléseket szenvedett.
(MTI)

Itt egy gomb az autóban, amit tízből kilencen nem ismernek