Kisebb mértékben csökken az autók eladása

A júliusi adatok arra engednek következtetni, hogy véget érhet az autóeladások hosszú, nagymértékű csökkenése.

MNO
2011. 08. 01. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyenge gazdaság és a kínálati problémák ugyan még mindig kedvezőtlenül hatnak erre az iparágra, de a csökkenés mértéke érezhetően enyhült június óta. A francia autóeladások 5,9 százalékkal csökkentek a júniusi 12,6 százalékos visszaeséshez képest. Spanyolországban az új autók regisztrációja 4 százalékkal csökkent, míg tavaly ilyenkor ez az adat 24 százalékos volt. A jelek szerint az ázsiai és az amerikai autópiac lassan erősödik, de az elemzők szerint ezt túl korai lenne még kijelenteni az európai piacról.

A francia autógyártó szövetség, a CCFA szóvivője szerint összességében 8-10 százalékos csökkenést várnak az idén, míg a spanyol szervezet, az ANFAC úgy látja, sem az év hátralévő részében, sem jövőre nem várható számottevő javulás a piacon. Az új autók eladásának visszaeséséhez a gazdasági bizonytalanságok mellett a márciusi japán földrengés és szökőár is hozzájárult, mivel több elektronikai beszállító gyára megrongálódott. Az emelkedő nyersanyagárak tovább rontották a helyzetet.

Hétfői adatok szerint a japán autóeladások rekordmértékben csökkentek a múlt hónapban, főként a tavaszi földrengés okozta termelési nehézségek miatt. Ugyanakkor a japán autógyártók helyzete gyorsabban javul a vártnál: a Honda Motor nyereséggel zárta az első negyedévet, és a Nissan Motor nyeresége is a vártnál kisebb mértékben csökkent.

Az autógyártók a fejlődő országok növekvő keresletére támaszkodnak, de egyes jelek szerint ez a tendencia kezd csökkenni. Az indiai Tata Motors Ltd. közölte: júliusban 6 százalékkal elmaradtak az eladások a tavalyi adatokhoz képest, és a belföldi eladások is 9 százalékkal visszaestek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.