Speciális gyakorlattal erősítik a katonák biztonságérzetét

Megkezdődött az Afganisztánban szolgálatot teljesítő tartományi újjáépítési csoport (PRT) állományának „borulási tréning” nevű felkészítése Mazari-Sarifban, ami a magyar katonák által Afganisztánban használt MRAP MaxxPro típusú harcjárművek biztonságos működtetéséhez szükséges.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/790885" target="_blank"><strong>• Több szerencsétlen egybeesés miatt haltak meg a katonák</strong></a><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/786670" target="_blank"><strong>• Javult a balesetet szenvedett katonák állapota</strong></a>

MNO
2011. 08. 25. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kormany.hu honlapon csütörtökön megjelent közlemény szerint a kiképzés a Magyar Honvédség Nemzeti Támogató Elem irányítása és szervezése mellett történik. „Minden műveleti területen lévő katona számára fontos, hogy megfelelő ismeretet kapjon a harcjármű kezeléséből” – írták, hozzátéve, hogy ez az eszköz az amerikaiak által is használt és a házi készítésű robbanószerkezetekkel végrehajtott, úgynevezett IED-támadásoknak teljes mértékben ellenálló jármű.

A szimulátorban a kezelőszemélyzet részére bemutatják és érzékeltetik, mi történik akkor, ha a jármű valamilyen okból felborul, s gyakorolják, hogy a borulás esetén mit kell tenni annak érdekében, hogy a járműből biztonságosan ki lehessen szállni – közölték, megjegyezve, hogy ez a gyakorlat elősegíti és erősíti a katonákban a biztonságérzetet, hozzájárul a missziós feladatok biztonságos ellátásához Afganisztánban. Az amerikai fél egyértelmű statisztikai adatokkal támasztotta alá azt, hogy ez a tréning fontos a túlélési képesség elsajátításában – mutattak rá.

Május 17-én előzés közben felborult egy MRAP MaxxPro típusú, speciális aknavédelemmel ellátott gépjármű az afganisztáni Baglán tartományban. A baleset következtében Róth Orsolya és Dálnoki András posztumusz hadnagyok életüket vesztették, négy katona pedig megsérült. A vizsgálat megállapításaival beigazolódott, hogy a balesetet közvetlenül az egyik kerék durrdefektje okozta, de önmagában a defekt nem vezetett volna ilyen tragédiához, hiszen a harcjárművön lévő abroncsok defektbiztosak, vagyis miután megsérültek, még 50 kilométer megtételére képesek normál sebességgel. A magyar vezérkari főnök később több szerencsétlen egybeesés következményének nevezte, hogy ilyen súlyos baleset történt, és ketten életüket vesztették.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.