Czirják László, az AmCham felelős vállalatirányítási és üzleti etikai bizottságának elnöke az MTI-nek elmondta: szeretnék elérni, hogy az üzleti köztudatban egyre inkább elterjedjenek azok a szavak, kifejezések és a mögötte lévő tartalmak, amelyek eddig kevésbé voltak ismertek. Ezen kívül erősíteni kívánták a kapcsolatot az akadémiai világ és az üzleti szféra között azáltal, hogy a tananyagként is használható kiadványt jelentettek meg.
Az üzleti tantárgyakat oktatók a tanításban építhetnek a gyakorlati ismereteket tartalmazó kiadványra is. A felelős vállalatirányítási és üzleti etikai szótár nemcsak egy egyszerű szófordítást, hanem magyarázatot és hangsúlyt is közöl a tartalom jobb érthetősége érdekében – emelte ki a bizottság elnöke.
Czirják emlékeztetett arra, hogy az első ilyen jellegű szótárat 2007-ben adta ki a bizottságuk, a jelenlegi kiadványuk a korábbi bővítése és átdolgozása. Szerinte Magyarországon is minden cégvezetőnek értetnie kell, hogy az üzleti életben, a vállalatirányításban a már máshol bevált legjobb gyakorlatot célszerű használni. A vállalkozók akkor tudják építeni cégüket, ha a bővüléssel más menedzselési stílust is követnek.
Az AmCham a felelős vállalatirányítási és üzleti etikai szótárat 3000 példányban jelentette meg, amelyet az érdeklődők számára megküldenek, továbbá a szöveg a kamara honlapján a kiadványok között ingyen letölthető.
(MTI)
Menczer Tamás: Hazudós vagy, Peti! - videó