A 18 motorvonat kör intercity-vonalakon közlekedik majd, az elővárosi motorvonatokat pedig a Budapest–Vác–Szob-, a Budapest–Vácrátót–Vác-, a Budapest–Cegléd–Szolnok-, valamint a Budapest–Újszász–Szolnok-vonalakra állítják be. A beszerzés a tervek szerint európai uniós forrásokból és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg a Közlekedés operatív program keretében a Kohéziós Alap forrásainak felhasználásával; a 88 motorvonat beszerzésének összes költsége az előzetes becslések szerint mintegy 200 milliárd forint lehet. A MÁV-Start közlése szerint a beszerzésekre még az idén kiírják a tendereket.
A járműpark korszerűsítése a MÁV-Start 2010-ben indult motorvonati projektje részeként valósul meg. Ezzel kapcsolatban a vasúttársaság közölte, hogy a projekt előkészítési szakasza lezárult. A projekt megvalósítása és annak pontos ütemezése a magyar kormány és az Európai Bizottság döntésének függvénye. Hozzáfűzik: az előzetes tervek és egyeztetések szerint a projekt október végén kerülhet a kormány elé, és támogató döntés esetén novemberben indul a feltételes közbeszerzési pályázat az ajánlati felhívás közzétételével. A MÁV-Start közölte azt is, hogy személykocsik felújítását is tervezik, amelyek majd intercity-kocsiként fognak közlekedni. Az ezzel kapcsolatos közbeszerzési eljárás a tervek szerint még az idén elindul.
(MTI)

Durva fertőzéseket hordozhatnak hordozhatnak a galambok