Nagy András, a Zalavíz Zrt. vezérigazgatója elmondta: a földgázüzemű autó 20 százalékkal drágább ugyan, mint egy hasonló kategóriájú benzines, de a károsanyag-kibocsátása gyakorlatilag a nullához közelít. Az autók egy tankolással 300-350 kilométert képesek megtenni, és 14 literes tartalék benzintankkal is rendelkeznek.
Arnhoffer András műszaki igazgató közlése szerint a környezetkímélőbb és gazdaságosabb üzemeltetéssel – a jelenlegi biogáz-előállítási költségek mellett – a benzinhez képest kevesebb mint harmadáron tudják tankolni az autókat. „Ha valaki ezt támogatás nélkül, saját pénzéből valósítaná meg, hét éven belül megtérülne a beruházás” – tette hozzá a műszaki igazgató.
A cég zalaegerszegi szennyvíztelepén az elmúlt években uniós támogatással 13 milliárd forintos fejlesztési projekt valósult meg, melynek keretében bevezették a szennyvíziszapból biogázt előállító technológiai eljárást. A biogázból tisztítási eljárás után a vezetékes földgázzal azonos minőségű biometánt állítanak elő, ami nagy nyomáson sűrítve földgázüzemű (CNG) gépkocsikban üzemanyagként használható.
A víziközmű szolgáltató a megye legnagyobb önkormányzati tulajdonú társasága; 124 településen 120 ezer fogyasztót lát el, és 78 településen végez szennyvízelvezetést és -tisztítást. A tavalyi árbevétel 4,2 milliárd forint volt, a nyereség pedig elérte a 220 millió forintot.
(MTI)

Az ukrán hírszerző, aki kémkedett az energetikai szektor és a Magyar Honvédség ellen