időjárás 3°C Virág 2022. november 26.
logo

Tartalomkezelő

2000.05.21. 22:00

Évi tízmilliárd dollárra becsülik a piackutatók a világ tartalomkezelési piacát, amelyen a világ legnagyobb informatikai cége, IBM erős pozíciót vívott ki magának. Nemrég egy új szoftvert jelentett be, a Content Manager tartalomkezelő terméket, mely segíti a mai, e-business köré épülő világban a szervezetekre nehezedő egyre nagyobb mennyiségű digitális információ kezelését. Így az IBM különleges szerepet tölt be azon termékek piacán, amelyekkel a vásárlók a nagyobb termelékenység, a működési hatékonyság és a versenyelőny megszerzése érdekében integrálhatják, kihasználhatják és megoszthatják a digitális tartalom minden formáját.E termék konzisztens, nyílt programozási felületén rövid idő alatt készíthetők rugalmas alkalmazások. Van olyan cég, ahol több mint kétmilliárd dokumentumot kezelnek IBM tartalomkezelési technikával. A Content Manager keresni tud különféle tartalom- és adattárakban – például digitális képtárban, dokumentumkezelő és multimédiatárban. Együttesként használt IBM Content Managerrel és a nemrég bejelentett IBM vállalati információs portállal egyetlen helyen elérhetők IBM és nem IBM adat- és tartalomtárolók, velük a felhasználó a teljes vállalatban ki tudja használni az óriási mennyiségű információt.Janet Perna, az IBM Data Management Solutions ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az IBM jó egy étvizeddel ezelőtt közvonalazta az adatkezelési piacot, most pedig egy szinttel feljebb lép: segíteni akar ügyfeleinek abban, hogy e-business-vállalkozássá váljanak. Az e-business újradefiniálta az adatkezelés következő fejlődési szintjének tekintett tartalomkezelést.Ez alatt mindenfajta releváns információ (dokumentum, villámlevél, hangos, képes és mozgóképes anyagok) összegyűjtését, kezelését, elektronikus terjesztését és az üzleti folyamatokkal való összekapcsolását értik. Ma, amikor a vállalati adatok mennyisége hat-nyolc havonta megduplázódik, és a nagyobb cégek több mint kilencven százalékánál intranet üzemel, fontos, hogy a szervezet maximálisan ki tudja használni adatait, azokat meg tudja osztani elektronikusan a beszállítókkal, a vásárlókkal, a partnerekkel és nem utolsósorban az alkalmazottakkal.A bejelentéssel az IBM tovább erősíteni véli vezető pozícióját, mint az egyetlen olyan szoftvergyártó, amely átfogó, integrált portfóliót biztosít az adatbázis- és tartalomkezeléshez, valamint az üzleti intelligenciához. Amerikában egy cég, az AutoZone a PeopleSoft integrált vállalatirányítási alkalmazást és az IBM tartalomkezelő megoldásait használva alakul át internetes vállalattá.Az AutoZone az Egyesült Államok legnagyobb „csináld magad” autóalkatrész-forgalmazója, negyven államban összesen negyvenezer alkalmazottal. Az előrejelzések szerint az AutoZone ezzel a fejlesztéssel évi egymillió dollárnál is többet takarít meg a dokumentumtárolás és -terjesztés költségeiből.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.