Bessenyei Ferenc hat évtizedet is meghaladó színészi működése korszakot jelent a XX. század második felének színházi életében. Ahogyan a XIX. század magyar színészetét Egressy Gábor képviseli, ugyanúgy a XX. század második felének magyar színjátszását Bessenyei Ferenc művészi munkája fémjelzi.A hódmezővásárhelyi születés, a gyermek- és ifjúkor élményei és emlékei meghatározták egész pályáját. Onnan hozta magával a magyar vidék becsülését, a természet szeretetét, a fák, virágok, növények kedvelését, a lovak iránti rajongását. Magyar virtus, magyar ízek: mind Hódmezővásárhelyről származnak. Az akarat, a kitartás már gyermekkorában jellemezte. A játékban mindig első volt, mindig ő győzött, nemcsak erejével, de célratörő akaratával is. A játék mellett vonzotta a zene. Tanult hegedülni, és énekhangja kitűnően érvényesült a kórusban. Színészi pályája is Hódmezővásárhelyről indult. Az ott szereplő szegedi társulat szerződtette kitűnő énekhangja és előnyös megjelenése miatt.Tízéves vidéki működése a szegedi, miskolci és pécsi színházakhoz kötődik. A színházak vegyes műsorán dráma, vígjáték, operett egyaránt szerepelt. Ez az évtized volt Bessenyei Ferenc színészi iskolája. A veleszületett talentum itt vált tudatos művészetté. Tehetsége mellett az akarat, az erő és a kitartás hozta meg sikereit, amelyek a budapesti Nemzeti Színházba vezették.Muzikalitása és gyönyörű énekhangja pompásan érvényesült daljátékban, operettben és musicalben. Háry János volt Kodály daljátékában, Bagó a János vitézben. Játszott Huszka Jenő és Kálmán Imre operettjeiben, ő volt Higgins professzor a My Fair Ladyben, és felejthetetlen Tevje a Hegedűs a háztetőn hazai bemutatóján. Nála az ének sohasem szorította háttérbe az alakítás hitelességét. Robusztus alakja, zengő hangja kitűnően érvényesült a filmen és a televízióban is, nem szólva az ábrázolt alak tökéletes megformálásáról. Példaértékűek a versmondásai, amelyek során összhangba hozta a költő szavait a saját érzéseivel. A mindenre figyelő, erős Bessenyei Ferenc szinte gyermekien naiv lélek, különösen az emberi kapcsolatokat illetően. A művészet dolgában erős, kemény, igazának tudatában kitartó, sőt nyakas. A szép, a jó és az igaz hármas egységében éli életét.
Itt a NATO-tagállam új stratégiája: megelőző csapást mérnének Oroszországra
