– A 4-es metró építésének túl magas a költségvetése, és a budapesti közlekedés gondjain sem változtatna sokat – állítja Schnier Mária, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese. A környezetvédő szervezet éppen ezért időszerűtlennek tartja a beruházás megkezdését. Schnier Mária szerint a főváros vezetése egyértelműen politikai presztízskérdésként kezeli a metrót.– Több tanulmány is készült arra vonatkozóan, hogy a felszíni közlekedés fejlesztésével mennyivel javulna a budapesti tömegközlekedés – mondta Schnier Mária. – Nem mellékes szempont – tette hozzá –, hogy ehhez a kormányzat is adna támogatást, s költsége a több százmilliárd forintos metróépítés töredéke lenne. Úgy véli, a BKV járatainak karbantartása, a viszonylatok összekötése sokkal sürgetőbb feladat, mint egy új földalatti építése. Schnier Mária elmondta: új problémával kell szembenézni, mégpedig az egyre nagyobb számú ingázó lakossal. Az utóbbi időben ugyanis folyamatosan csökken a főváros lakossága, sokan költöznek ki Budapesthez közeli településekre, így növekszik a mobilitás. Ahhoz, hogy ők ne a gépkocsit válaszszák, színvonalas elővárosi vasutat kell kiépíteni, természetesen a főváros és a közlekedési tárca együttműködésével. – Ezt nem helyettesítheti a metró – vélekedik a szakember. – A tervezett dél-budai végállomáson, Kelenföldön ugyanis nem megoldás a P+R parkolók kialakítása, másrészről kormányzati akarat és segítség nélkül fölösleges kifúrni a tervezett négy mélyállomást – mondta. A szakember elhibázottnak tartja a városvezetés azon gondolatmenetét is, hogy több útfelújítást – többek között a Bartók Béla útét – a 4-es metró építésével kapcsoljanak össze. Hangsúlyozta: a kettőnek semmi köze egymáshoz, az út rekonstrukciója égetően fontos, függetlenül a metrótól.

Holttestet találtak Komáromban