A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. közgyűlése a Magyar Fejlesztési Bank Rt. igazgatóságának döntését követően tegnap jóváhagyta a szekszárdi Duna- és a polgári Tisza-híd megépítéséről szóló tervezetet. A két hidat a Vegyépszer Rt. és a Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium építheti meg. A szerződést az érintettek ma írják alá Szekszárdon.A két hídnak 2002. november 30-ig kell elkészülnie az M3-as autópálya Füzesabony–Polgár közötti szakasz megnyitásával egyidejűleg. Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója lapunknak elmondta: Polgár térségében két acélszerkezetű hidat építenek a kivitelező cégek, egyet a Tisza felett, egy rövidebbet pedig a Hortobágyi Nemzeti Parkban. Szekszárdtól keletre a Duna felett egy kilencszáz méter hosszú létesítményt épít a Magyar Hídépítő Konzorcium. Az M3-as autópálya részét képező két hídra 15 milliárd forintot költenek a kivitelezők, a szekszárdi Duna-híd építése pedig tízmilliárd forintot tesz ki. A tervek szerint a Tiszán átívelő híd építését még az idén megkezdik, a kivitelezésért felelős NA Rt. elsősorban magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások közreműködésére számít.A szekszárdi Duna-híddal egyidejűleg egy kétszer egysávos, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi utat is meg kell építeni Szekszárd, illetve a 6. számú és az 51-es számú főútvonalak között. A húsz kilométeres útszakasz alapjául szolgál az M9-es autópályának, amely később a déli régiók, illetve a magyar– szlovén és a magyar–román határ között teremt összeköttetést. Az autóút építési költségeit 12–15 milliárd forintra becsülik.

Részeg ámokfutó miatt vérzett el egy négyéves kisgyerek