Pénzügyi, szakmai befektetőt keres a Skála Coop Rt. a Corvin Áruház korszerűsítéséhez. Amíg nem talál, az épületről a burkolatot sem bontja el – erősítette meg és egészítette ki Imre István, a Corvin tulajdonosa, a Skála Coop. Rt. elnöke és a Corvint működtető S&C Áruházlánc Rt. elnök-vezérigazgatója lapunk azon értesülését, hogy tárgyalásokat folytattak a TriGránit Rt.-vel az áruházról. Már nem a TriGránittal, hanem más belföldi és külföldi cégekkel egyeztetnek, hogy a Corvinból vagy bevásárlóközpontot, vagy korszerű, citycenter jellegű áruházat alakítsanak ki. Mind a két verzióhoz bő negyvenmillió dollárra lenne szükség.Amennyiben bevásárlóközpontot alakítanak ki, akkor elképzelhető, hogy mozit is építenek. A tulajdonos Skála Coop Rt. végső soron az elől sem zárkózik el, hogy eladja az ingatlant, de ez nem zárja ki, hogy továbbra is ő üzemeltesse a Corvin Áruházat. Amíg a mai normák szerint korszerűnek nem mondható Corvin Áruház fölújítására komplex megoldást nem talál, egyáltalán nem kezd bele kisebb átalakításokba. Például az esztétikus, a húszas években épült épület köré később odaépített pléhdoboz eltávolításába, ami önmagában néhány száz millió forintba kerülne. A Corvin jövőjéről legkésőbb a következő év végéig dönteni kell – szögezte le az elnök.Egy átfogó koncepció megvalósításában problémát leginkább az okoz, hogy körülbelül ötszáz parkolóhelyet kellene kialakítani. A Corvin alatt a metró miatt mélygarázst kialakítani meglehetősen költséges lenne, a szomszédban pedig egyedül a sajtószékház gépházának átalakítása jöhet szóba. A legkézenfekvőbb megoldás az lenne tehát, ha a Blaha Lujza térnek ezt a szegletét a sajtószékház tulajdonosával, az Immoconsult Leasing GmbH cégével, a Duna Office Centerrel karöltve fejlesztenék. Az elnök ebben a kérdésben úgy fogalmazott: tudomása van arról, hogy a szóban forgó befektető érdeklődik a komplex, összehangolt fejlesztés iránt.Mivel a bruttó 18 ezer négyzetméteres Corvinban a hasznosítható terület tízezer négyzetméter, a Skála koncepciója az, hogy a felújított épületben is működjön egy élelmiszer-áruház, aminek klaszszikusan ezer-kétezer négyzetméterre van szüksége. A legnagyobb területű áruházi, ruházati, divatrészleget a felújított áruházban is az S&C szeretné működtetni. Az áruháznak 4-6000 négyzetméter alapterületet kellene fenntartani.
Otthon start program: tovább élesedhet a verseny a bankok között, ez pedig a hitelfelvevőknek kedvez
