Jövőre egyszerre több sztrádát építenek

Putsay Gábor
2000. 11. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az M30-as autópálya Emőd–Miskolc közötti szakaszának építését a jövő év első felében el lehetne kezdeni, így az M30-as ugyanabban az időpontban érhetné el Miskolcot, mint az M3-as Polgárt. Jövőre kezdhetnének hozzá a kivitelezők az M7-es és az M0-s autópálya keleti szakaszának továbbépítéséhez is: az M0-s folytatásához a Nemzeti Autópálya Rt. ISPA-forrásokat kíván igénybe venni, így jövőre nemzetközi pályázatot írnának ki az építkezésre – hangzott el tegnap Mezőkövesden, az Országgyűlés gazdasági bizottságának kihelyezett ülésén.A bizottság tagjai a mezőkövesdi ülést követően terepszemlét tartottak az M3-as nyomvonalán és az épülő Tisza-hídnál, amelyek összességükben 85 milliárd forintos projektet jelentenek. Vér Iván, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója a gyorsforgalmi úthálózat építésének ütemezését ismertetve elmondta: jövőre kezdenek hozzá az M0-s autópálya továbbépítéséhez az 51. számú főúttól, a horvát és a szlovén határtól, valamint a Balaton déli partjától megkezdődik az M7-es építése, elindulnak a munkagépek az M30-as nyomvonalán. A szekszárdi hídhoz vezető autóutat építő konzorciumtól a héten kapták meg a bankgaranciát, így a munkakezdést már csak az időjárás befolyásolja. Hozzátette: mivel az északi Duna-híd munkálatainak megkezdéséhez van építési engedélyük, az NA Rt. önerejéből bizonyos munkákat elvégez a területen. Mindez azért fontos, mert abban az esetben, ha sokáig halasztják a munkakezdést, elveszítik az engedélyt.Az M0-s autópályát az 51. számú főúttól építik jövőre egy új nyomvonalon az M5-ös autópálya felé. Az NA Rt. vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: folynak a régészeti feltárások és tart a műszaki előkészítés, a kiviteli tervek a jövő évben az autópályatársaság rendelkezésére állnak. Az 51. sz. főút és az M5-ös autópálya közötti szakasza egy új nyomvonalon fut majd, ennek építésére ISPA-forrásokat használnának fel. Az NA Rt. tervei szerint nemzetközi pályázaton bíznák meg a kivitelezőt. Az autópálya-építésnek azonban gátat szabhat a nemzetközi pénzügyi segítség elbírálásának hosszú átfutási ideje, valamint a jelenleg is tartó nyomvonalviták, amelyek az 51. és a 31. sz. főút közötti részt érintik.Az M7-es autópálya kijelölt nyomvonalán megkezdődött a területek megvásárlása, jelenleg a kőröshegyi nyomvonal jelent problémát, ahol két lehetőség közül kell dönteni. Az NA Rt. építési engedéllyel rendelkezik, ami anynyit jelent, hogy jövő évben egyszerre három irányból, a horvát és a szlovén határtól, valamint a Balaton déli partjától indulhatnak a munkagépek. Vér Iván hozzátette: ebben az évben az NA Rt. megköti a kivitelezői szerződést a jelenlegi M7-es autópálya felújítására. A kivitelezők jövőre elkezdik építeni az M30-as autópályát Emődtől Miskolcig, ezt a szakaszt a tervek szerint 2002 novemberében nyitják meg a forgalom előtt. Az NA Rt. 270 kilométernyi autópályaszakaszt jelölt ki, ahol 2001 végéig folymatosan dolgoznak, illetve megkezdik a munkálatokat.Az M3-as autópályát építő Vegyépszer–Betonút Konzorcium eddig 264 alvállalkozói és szolgáltatói szerződést kötött, döntően helyi cégekkel. A fővállalkozók képviselőinek elmondása szerint az épülő autópálya vonzáskörzetében gyakorlatilag minden fuvarozó vállalkozásnak elegendő munkalehetőséget tudnak biztosítani. Jövőre és 2002-ben az M3-as építéséhez egymillió tonna zúzott kőre és 140 ezer tonna cementre lesz szükség. A zúzott kő beszerzéséhez minden bizonnyal saját kőbányákat kell majd nyitni, az erről szóló megállapodásokat még ebben az évben aláírják. Hasonlóképp idén állapodnak meg a cement szállításáról is. Az autópálya építése – mint a bejáráson elhangzott – megfelelő ütemben halad, elképzelhető, hogy 2002 novembere előtt átadják a Füzesabony–Polgár közötti szakaszt.


Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.