Több száz millió forintos hasznot remélnek attól a hatékonyságnövelő programtól, amelyet tíz hónapos előkészítő munka után indít el az Észak-dunántúli Áramszolgáltató (Édász) Rt. Az átszervezés 14 üzemvezetőség és mintegy 220 dolgozó munkáját teszi feleslegessé.– Elsősorban a 2002 januárjától tervezett 25 százalékos piacnyitás késztette a cégvezetést arra, hogy a vállalati hatékonyság növelésével foglalkozzon – tájékoztatta lapunkat Künszler Béla vezérigazgató.A versenyhelyzetbe kerülő áramszolgáltató 40-45 nagyfogyasztóján keresztül érintett, amelyek az összforgalma 35 százalékát jelentik. Természetesen meg szeretnék tartani ezeket az ügyfeleket, s ehhez a szolgáltatási színvonal növelésére, a minőség javítására és kiegészítő szolgáltatások bevezetésére van szükség. A kormány joggal várja el – mondja a vezérigazgató –, hogy a szolgáltató ne csak az ár oldaláról próbáljon minél nagyobb haszonra szert tenni, hanem a belső tartalékok mozgósításával teremtsen pluszforrásokat. Ennek érdekében átvilágították a cég nyolcvan munkafolyamatát, amely alapján most öntik végső formájába a jövő évtől megvalósuló karcsúsítási programot. A hat megyében tevékenykedő Édász pillanatnyilag 23 üzemvezetőséget tart fenn, ezek közül mindössze kilenc marad meg. A feladatkörök jelentős részét – így a munka- és pénzügyet, valamint a logisztikai és a humánirányítást – a központba vonják. Az ügyfélszolgálatok ugyancsak átalakulnak. A személyes kapcsolattartást mindinkább a kék- és zöldszámokon történő telefonos ügyintézés váltja fel.– A tevékenységek megszűnésével érthetően a munkaerő-szükséglet is csökken. Összesen 220 dolgozó számíthat arra, hogy megválunk tőle, decemberben valamennyien megkapják az erről szóló írásos értesítést – jelentette ki Künszler.
Pánik a repülőn: Betört egy ablak, ragasztószalagot tettek az üvegre
