A Magyar Államvasutak két megye önkormányzatával fogott össze, s területfejlesztési forrásokat is igénybe vett a Debrecen–Tiszalök vasútvonal két évig tartó felújításához. A 800 millió forintos vasút-korszerűsítési munka végeztével a vasút szakemberei és az érintett önkormányzatok képviselői pályabeutazáson győződtek meg a teljes műszaki rekonstrukció eredményességéről.A felújítás előtt a 68 kilométeres szakasz harmadán csak 30 kilóméteres óránkénti sebességgel mehettek a vonatok, de volt olyan szakasz is, amelyen csak hússzal közlekedhettek. Az átlagsebesség óránkénti hatvan kilométerre növekedett, így a korábbi száz perc helyett 65-70 perc alatt juthat el az utazó Tiszalökről Debrecenbe és vissza.(A könnyebb szerelvényű vonatok, például az interpici motorkocsiknál ez a sebesség hetven kilométeres is lehet.) Hajdúböszörményben, Hajdúnánáson és Hajdúdorogon emelt peron teszi kényelmesebbé a biztonságosabbá az utasok beszállását. Hajdúviden korszerű peron és esőbeálló épült. A pályakorszerűsítés a tehervonat közlekedést is érinti. A tengelyterhelést 18-ról 21 tonnára emelték. Így az új pályán a tehervagonok kapacitásuk teljes kihasználásával haladhatnak.A pályabeutazáson Benedek János, a MÁV stratégiai fejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a közeljövőben a Püspökladány–Biharkeresztes közötti vasútvonalon várhatók fejlesztések. Hosszú távon azok a területek következnek, amelyek valamelyik európai közlekedési folyosó (az úgynevezett helsinki folyosó) részei. A Budapest–Püspökladány pályaszakaszon a vonatok sebességének emelése jelent majd feladatokat a MÁV-nak.
„Ez legyen világos mindenkinek”: Marco Rossi figyelmeztette a bloggereket
