Szinte teljesen elkészültek a szakemberek a Hajdúszoboszlót elkerülő út munkáinak előkészítésével. Megvannak a tervek, megvásárolták a szükséges területeket, véget értek a bombamentesítési és a régészeti feltárások. A közműkiváltások a végéhez közelednek, s a beruházáshoz szükséges pénz is rendelkezésre áll. Így az előminősítéses közbeszerzési eljárás után a munkagépek tavaszszal vagy a nyár elején elkezdhetik az új 4-es főút építését.A kétéves költségvetésben az elkerülőútra eredetileg 870 millió forintot terveztek költeni, de a hajdúszoboszlói Márton Attila fideszes képviselő módosító indítványának elfogadása után 2,8 milliárd forintot szavazott meg a parlament. A Hajdú-Bihar Megyei Közútkezelő Kht. igazgatója elmondta: két ütemben, két év alatt építik meg a fürdővárost délről elkerülő kétszer egy sávos utat. Ebből a pénzből az első ütemben, 2001-ben 5,1 kilométert, majd a másodikban, 2002-ben 6,9 kilométert terítenek le aszfalttal. Olyan út készül, amely része lehet a nagy forgalmú 4-es főútból majdan kialakuló M40-es gyors-forgalminak. Ezért úgy vásárolták meg a telkeket, hogy ott a jövőben másik két sávot is ki lehessen alakítani. A hiányzó jobb oldali részt egyelőre mezőgazdasági szervizútként fogják használni. A 12 kilométer hosszú, Hajdúszoboszlót elkerülő 4-es út átadása 2002 nyarán, ősz elején várható. Néhány év múlva az ugyancsak átmenőforgalomtól szenvedő Debrecen is hasonló elkerülőutat kap. A munka előkészülete ugyancsak folyik, de ott még bőven van tennivaló. A hatástanulmányok már elkészültek, megvan a nyomvonal is. Az építési engedélyt a közútkezelő minden bizonnyal a jövő év elején kapja meg. A tervek szerint a 4-es főút a megyeszékhelyt elkerülő szakaszának északi végpontja, Józsa és Debrecen között, míg a másik a város nyugati határában, a Nádas csárda közelében lévő kanyarban lesz.
Lengyel területen lőtték le a feltételezett orosz drónokat
