A Nemzeti Minőség Klub az Ipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium és a Minőségfejlesztési Központ kezdeményezésére alakult meg 1997. május 27-én. A minőségügyi program létrehozásával és megvalósításával a tárca kiemelt fontosságot tulajdonított a minőségfejlesztésnek. Ezen program részeként – azért, hogy a Nemzeti Minőségi Díj minél szélesebb ismertségre és elismertségre tegyen szert Magyarországon, valamint a magyar gazdaság európai integrációjához szükséges minőség kialakításának segítésére – kezdeményezte a Nemzeti Minőség Klub megalakulását.A Nemzeti Minőség Klub alapító tagjai azok a vállalatok, amelyek 1996-ban – először – Nemzeti Minőségi Díjat nyertek (Herendi Porcelánmanufaktúra Rt., Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt., Burton–Apta Tűzállóanyag-gyártó Kft., Lehel Hűtőgépgyár Kft. Fagyasztóládagyár). A klubtagok között találjuk még az 1989 és 2000 között IIASA-Shiba Minőségi Díjjal kitüntetetteket (cégek, csoportok, egyének) és természetesen azokat a vállalkozásokat, amelyek az alapítást követően kaptak kimagasló minőségügyi tevékenységükért Nemzeti Minőségi Díjat. Állandó meghívottak az 1994-ben EU–EFTA–PHARE Magyar Minőség Díj nyertesei.A klubülések lehetőséget kívánnak teremteni arra, hogy a minőségügy és minőségfejlesztés terén felmerülő kérdések megvitatására kötetlen véleménycsere alakulhasson ki a résztvevő vállalkozások képviselői között. Célja továbbá, hogy a résztvevők az egymás közötti tapasztalatcserével előmozdítsák továbblépésüket, megismerjék azokat a módszereket, modelleket, melyek segítségével tovább erősíthetik, fejleszthetik a minőség iránti elkötelezettségüket. A klub programjainak kialakítását a Nemzeti Minőségi Díjat nyert vállalatok képviselői közül választott soros elnök segíti. A klub tiszteletbeli tagja dr. Shoji Shiba professzor is.A Nemzeti Minőség Klub küldetése az alkalmazott legjobb módszerek és a nyertes vállalatok tapasztalatainak megismerése, továbbadása.
Demjén Ferenc már otthon lábadozik, ezt üzente a rajongóinak
