Két éve helyezték üzembe a Ferihegy 2/B terminált 120 millió dollárért, s ugyan folyamatosan fogadja az utasokat, ám úgy tűnik, mégsem sikerült maradéktalanul ellátni feladatát. A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóságot (LRI), valamint a cég tulajdonosát az utóbbi években több támadás érte a külföldi partner bevonása, a kivitelezés, a szerződés és az üzemeltetés miatt. Noha a vizsgálatok a feltételezéseket rendre megcáfolták, a terminál ügyében a közvélemény számára nem született véglegesen jó megoldás. Tény, hogy a repülőteret úgy adta át a kivitelező, hogy nem fejezte be teljesen, a javítások azóta is tartanak, és sokan teszik fel a kérdést: miért kell egy ilyen forgalmas központba, mint Budapest, egy külföldi partnerrel üzemeltetni a 2/B-t, amelynek tekintélyes üzleti rész jut. Az LRI átalakítása küszöbön áll, hiszen külön kell választani a légi irányítást a később rt.-ként működő reptéri cégről. Az elmúlt tizennyolc hónapban öt váltás volt a szervezet élén, ilyen helyzetben pedig nem lehet meghozni azokat a stratégiai döntéseket, amelyek javítanák a repülőtér helyzetét.A belső és külső problémák ellenére az átalakítás már nagyon időszerű, ami egyben a hosszú távú fejlődés biztosítéka – véli Somogyi Tóth Gábor, az LRI megbízott igazgatója.Interjú a 13. oldalon
Nawrocki: Lengyelország jóvátételt követel Németországtól
