Küszöbön az LRI átalakítása

Putsay Gábor
2000. 12. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két éve helyezték üzembe a Ferihegy 2/B terminált 120 millió dollárért, s ugyan folyamatosan fogadja az utasokat, ám úgy tűnik, mégsem sikerült maradéktalanul ellátni feladatát. A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóságot (LRI), valamint a cég tulajdonosát az utóbbi években több támadás érte a külföldi partner bevonása, a kivitelezés, a szerződés és az üzemeltetés miatt. Noha a vizsgálatok a feltételezéseket rendre megcáfolták, a terminál ügyében a közvélemény számára nem született véglegesen jó megoldás. Tény, hogy a repülőteret úgy adta át a kivitelező, hogy nem fejezte be teljesen, a javítások azóta is tartanak, és sokan teszik fel a kérdést: miért kell egy ilyen forgalmas központba, mint Budapest, egy külföldi partnerrel üzemeltetni a 2/B-t, amelynek tekintélyes üzleti rész jut. Az LRI átalakítása küszöbön áll, hiszen külön kell választani a légi irányítást a később rt.-ként működő reptéri cégről. Az elmúlt tizennyolc hónapban öt váltás volt a szervezet élén, ilyen helyzetben pedig nem lehet meghozni azokat a stratégiai döntéseket, amelyek javítanák a repülőtér helyzetét.A belső és külső problémák ellenére az átalakítás már nagyon időszerű, ami egyben a hosszú távú fejlődés biztosítéka – véli Somogyi Tóth Gábor, az LRI megbízott igazgatója.Interjú a 13. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.