Megfontolt lépések a Kövimnél

Putsay Gábor
2000. 12. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövim), illetve a tárcához tartozó állami vállalatok vezetőségében nem lesznek személyi változások idén és a jövő év elején sem – mondta el tegnap Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter. A közlekedési helyettes államtitkári – mivel Sztojanovits Iván november végén távozott a tárcától –, illetve a hosszú ideje üresen álló gazdasági helyettes államtitkári posztot a minisztériumban még az idén betöltik. A helyettes államtitkári posztokra jelenleg több jelölt van – közölte a miniszter.A közlekedési tárca 2001-re 220 milliárd forintos kiadással készítette el a költségvetését, ehhez a büdzséből 132,4 milliárd forintos támogatásban részesül. A tervek szerint 2002-ben 235 milliárd forintra módosul a kiadások összege, amennyiben a parlament elfogadja a kétéves költségvetést, a központi támogatás mértéke 146,3 milliárd forintra emelkedik. Fónagy János elmondta: a kormány közlekedésfejlesztési stratégiája elkészült, neki mint miniszternek ennek eleget téve kell a tárcát irányítania, és a rendelkezésre álló forrásokat felhasználni. Elképzelhető, hogy a minisztériumhoz tartozó társaságok tulajdonosi szerkezete a jövőben megváltozik, ám egyelőre ezt óvatosan kezelik. A miniszter kifejtette: egyes vállalatok tradicionális tevékenységeket is végeznek, és nem felelnek meg mindenben a korszerű államigazgatási formáknak. Nem lehet ugyanakkor erőltetni, hogy a nagyobb cégek kikerüljenek az állami irányítás alól, hiszen a tulajdonosi szerkezet megváltozásával egy egész ágazat kerülhet veszélybe.A MÁV átalakítását jelenleg nem csak a pénzhiány gátolja. Még nem alakult ki olyan egységes szakmai vélemény, amely garantálná a sikeres reformot. Az ország legnagyobb vállalatának napi működését nem veszélyeztetheti a reform – mondta el a miniszter. Ugyanakkor hozzátette: a megkezdett átalakításokat nem szabad késleltetni.Ugyan az autópályák fejlesztése és üzemeltetése kikerült a tárca hatásköréből, a díjak meghatározásánál javaslatokat tehetnek. A miniszter ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a következő héten hozza nyilvánosságra az egységes autópályadíjak jövő évi emelésére vonatkozó elképzelését. Az M5-ös autópálya továbbépítésének lehetőségeit vizsgálják a minisztériumban, hamarosan tárgyalásokat kezdenek minderről az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel. A továbbépítés mellett felülvizsgálják a koncesz-sziós szerződésben foglaltakat és a koncesszor működését is. A tárca kiemelt feladatai közé tartozik a főváros környéki régió közlekedésnek fejlesztése is, ami érinti az elővárosi közlekedést és az új Duna-híd építését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.