A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövim), illetve a tárcához tartozó állami vállalatok vezetőségében nem lesznek személyi változások idén és a jövő év elején sem – mondta el tegnap Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter. A közlekedési helyettes államtitkári – mivel Sztojanovits Iván november végén távozott a tárcától –, illetve a hosszú ideje üresen álló gazdasági helyettes államtitkári posztot a minisztériumban még az idén betöltik. A helyettes államtitkári posztokra jelenleg több jelölt van – közölte a miniszter.A közlekedési tárca 2001-re 220 milliárd forintos kiadással készítette el a költségvetését, ehhez a büdzséből 132,4 milliárd forintos támogatásban részesül. A tervek szerint 2002-ben 235 milliárd forintra módosul a kiadások összege, amennyiben a parlament elfogadja a kétéves költségvetést, a központi támogatás mértéke 146,3 milliárd forintra emelkedik. Fónagy János elmondta: a kormány közlekedésfejlesztési stratégiája elkészült, neki mint miniszternek ennek eleget téve kell a tárcát irányítania, és a rendelkezésre álló forrásokat felhasználni. Elképzelhető, hogy a minisztériumhoz tartozó társaságok tulajdonosi szerkezete a jövőben megváltozik, ám egyelőre ezt óvatosan kezelik. A miniszter kifejtette: egyes vállalatok tradicionális tevékenységeket is végeznek, és nem felelnek meg mindenben a korszerű államigazgatási formáknak. Nem lehet ugyanakkor erőltetni, hogy a nagyobb cégek kikerüljenek az állami irányítás alól, hiszen a tulajdonosi szerkezet megváltozásával egy egész ágazat kerülhet veszélybe.A MÁV átalakítását jelenleg nem csak a pénzhiány gátolja. Még nem alakult ki olyan egységes szakmai vélemény, amely garantálná a sikeres reformot. Az ország legnagyobb vállalatának napi működését nem veszélyeztetheti a reform – mondta el a miniszter. Ugyanakkor hozzátette: a megkezdett átalakításokat nem szabad késleltetni.Ugyan az autópályák fejlesztése és üzemeltetése kikerült a tárca hatásköréből, a díjak meghatározásánál javaslatokat tehetnek. A miniszter ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a következő héten hozza nyilvánosságra az egységes autópályadíjak jövő évi emelésére vonatkozó elképzelését. Az M5-ös autópálya továbbépítésének lehetőségeit vizsgálják a minisztériumban, hamarosan tárgyalásokat kezdenek minderről az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel. A továbbépítés mellett felülvizsgálják a koncesz-sziós szerződésben foglaltakat és a koncesszor működését is. A tárca kiemelt feladatai közé tartozik a főváros környéki régió közlekedésnek fejlesztése is, ami érinti az elővárosi közlekedést és az új Duna-híd építését.
Három kutya marcangolta a férfit Borsodban, itt a következménye
