Összefogás az M0-s körgyűrűért

Putsay Gábor
2000. 12. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Együttműködési megállapodást írt alá tegnap az M0-s körgyűrű keleti szektorának továbbépítésére vonatkozóan a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az érintett települések polgármestereivel, illetve azok képviselőivel. Az M0-s továbbépítésének jövő évi kezdése érdekében az NA Rt. és a megállapodáshoz csatlakozó önkormányzatok együttműködnek a tervezésben, az engedélyezési eljárások megszerzésében és a területek kijelölésében. Az NA Rt. jövő év elején Gyálon, Monoron, Ecseren és Csömörön információs központot állít fel a lakosság tájékoztatására.Az M0-s körgyűrű keleti szektoráról – az M3-as autópálya és az 51-es főút közötti szakaszról, valamint az M0-s és az M3-as autópálya közötti gödöllői átkötésről – tíz éve tart a vita, az NA Rt. pedig már jövőre továbbépítené az autóutat. A legfontosabb feladat most az, hogy a közigazgatási eljárások menetét ne nehezítsék a különböző érdekellentétek – mondta el tegnap a megbeszélésen Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. A jelen lévő polgármesterek és az önkormányzati hivatalok megbízottai a kisebb-nagyobb viták ellenére egyöntetűen az M0-s továbbépítése mellett foglaltak állást. Az indok a következő: a települések főútjain már-már elviselhetetlenül nagy a tranzit- és az átmenőforgalom, a lakosság ma már sokkal inkább az autóút továbbépítése mellett, mint ellenében emeli fel a szavát.Szilágyi András, az NA Rt. fejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: 2001 elejére valamennyi szakaszra elkészül a részletes környezetvédelmi hatástanulmány, ezt követően dönt a környezetvédelmi hatóság az engedélyek kiadásáról. Az útépítések megkezdéséhez ezek az engedélyek nélkülözhetetlenek, elfogadott nyomvonaltervvel kell rendelkezni. A települések képviselői szükségesnek tartják az M0-s továbbépítését, ám az együttműködést feltételekhez kötik: így például többen azt az igényüket jelezték, hogy az M0-s továbbépítésekor nélkülözhetetlenek a települések számára bekötő és elkerülő utak (Vecsés, Üllő), lehajtók és csomópontok kialakítása, ezek nélkül ugyanakkora forgalomra számíthatnak, mint jelenleg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.