Magyarországon működő külföldi érdekeltségű vállalatok adják az export 70 százalékát, és az import jelentős része is e cégek működéséhez szükséges. Ennek egyik oka, hogy a hazai beszállítók nem mindig tudják kielégíteni a felmerülő követelményeket. Éppen ezért nagyon lényeges a beszállítói háttér fejlesztése, mert javítja az ország fizetési mérlegét, piacot jelent a hazai vállalatoknak, valamint költségcsökkenést eredményez a felhasználóknak – emelte ki Melega Tibor, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. (ITDH) vezérigazgatója tegnap Budapesten, a japán–magyar autóipari és elektronikai beszállítói üzletember-találkozót követő sajtótájékoztatón.Mint a vezérigazgató elmondta: az ITDH és a Jetro (japán kereskedelmi szervezet) budapesti kirendeltsége immár harmadszor rendezte meg közös beszállítói fórumát. A rendezvény célja változatlanul az, hogy a magyarországi termelési kapcsolataikat bővíteni kívánó japán vállalatok közvetlenül találhassák meg potenciális beszállítóikat.Kinji Hishiki, a Jetro Budapest igazgatója jelezte, hogy Magyarországon már 25 japán cég települt meg, amelyek kiváló lehetőséget kínálnak a beszállítóknak.A japán vállalatok azokat a termékeket hozták el a kiállításra, amelyekre gyártókat keresnek, tehát felkínálják a beszállítóknak.Ugyanakkor a japán cégeknek komoly problémát okoz, hogy nehezen tudnak Magyarországon alkatrészt beszerezni. Ennek oka, hogy nagyon magasak a minőségi követelmények, nem tudják elfogadni a határidő csúszását, valamint drágának találják az árakat.Az üzletember-találkozón 13, többségében Magyarországon működő japán cég, valamint 69 magyarországi kis- és középvállalkozás képviseltette magát.
Otthon start program: tovább élesedhet a verseny a bankok között, ez pedig a hitelfelvevőknek kedvez
