Politikai rádióműsorok értékelése

Tábori Gabriella
2000. 12. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Rádió kuratóriuma azt javasolja az ORTT-nek, hogy saját vizsgálati szempontjait egészítse ki a KÓD Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet tanulmányában használt vizsgálati szempontokkal és módszerekkel – közölte Szadai Károly kuratóriumi elnök. A testület felkérésére a médiakutató cég nemrégiben készítette el a Kossuth adó politikai műsorainak – 16 Óra, Beszéljük meg!, reggeli Krónika, déli Krónika, esti Krónika, Vasárnapi Újság – márciusi és áprilisi monitoringvizsgálatát. A tanulmány készítői a médiahatóság méréseihez képest más szempontból vizsgálták a programokat: elemezték a tényszerűséget, a kommunikátorok pártatlanságát, a szereplők és a vélemények sokszínűségét. A jelentés többek között rámutat: a krónikák tárgyilagosságára az jellemző, hogy a pártatlanság megsértése kizárólag a minősítő kifejezésekben érhető tetten, és az interjúk mindössze öt százalékában. Leszögezik, hogy a műsorok tudatosan ügyelnek az újságírói véleményformálás megjelenésének korlátozására.A kuratóriumi ülésen megvitatták a közszolgálati és műsor-szolgáltatási szabályzat összeférhetetlenségre vonatkozó kitételeit, és példaértékűnek ítélték a regionális és nemzetiségi adások igazgatóságának gyakorlatát, amely szerint az adó minden munkatársa összeférhetetlenségi nyilatkozatot ír alá munkavállalási szerződésével egyidejűleg. Ezt a rádió minden műsorkészítéssel kapcsolatos személyére kiterjesztenék. Sikeresnek tekinthető a közalapítvány idei gazdálkodása – közölte az elnök. A megtakarított ötmillió forintot törvényi kötelezettségüknek megfelelően átutalják a Magyar Rádió számlájára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.