Reformtervek a MÁV-nál

Putsay
2000. 12. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Változatlanul folyik a reform előkészítése, annak ellenére, hogy 2001. január 1-jén nem alakul meg a pályavasúti és a kereskedővasúti társaság. A MÁV idei vesztessége 5 milliárd forinttal kevesebb lett a tervezettnél, a vasúttársaságnak ugyanakkor komoly problémát okoz, hogy önerőből nem tudja kicserélni az elöregedett kocsi- és mozdonyparkot – hangzott el tegnap a MÁV Rt. évadzáró sajtótájékoztatóján.Endrédy István, a MÁV Rt. igazgatóságának elnöke tegnap arról szólt, hogy a vasúttársaság elsődleges feladata a szolgáltatások javítása, illetve az uniós csatlakozásra való felkészülés, ennek ellenére – mivel Európában sincs egységes modell – a jelenlegi vasúti szolgáltatást nem lehet elhamarkodott intézkedésekkel veszélyeztetni. A vasúttársaság az idén 24,9 milliárd veszteséggel zár, az év elején tervezett 30 milliárddal szemben. Kukely Márton vezérigazgató ezzel kapcsolatban elmondta: a személyszállításban és az árufuvarozásban egyaránt kevesebben vették igénybe a MÁV szolgáltatásait, mint 1999-ben, ám mindkét területen nőttek a szállítási távolságok, ezáltal csökkent a fajlagos ráfordítás és emelkedtek a bevételek. A bevételek növekedésében a vagyonértékesítés és -hasznosítás is szerepet játszott. A vezérigazgató lapunknak elmondta: a társasság költségei 19 milliárddal haladták meg a múlt évi értéket, s ez elsősorban az üzemanyag többletköltségéből és hiteltörlesztésekből adódott. A MÁV az elöregedett járműparkot csak hitelből tudja lecserélni, így sem megfelelő ütemben. A középtávú tervek között szerepel a vontatóállomány korszerűsítése, így 10 új kétáramnemű és 25 hagyományos villamos mozdony beszerzése, emellett 50 sínbuszt és 200 elővárosi személykocsit állítanak forgalomba. A MÁV jövőre 6, illetve 9,5 százalékos tarifaemelést tervez, erről még a héten döntést hoznak.Tegnap elindultak a személyszállító vonatok az újonnan épült magyar–szlovén vasútvonal Zalalövő és Bajánsenye közötti szakaszán. A tizenkilenc kilométer hosszú új vonalon naponta hét vonatpár szállítja a határ menti régió utasait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.