Regionális repülőterek

Gulyás J. A.
2000. 12. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Békés hangulatban ültek le tárgyalni a minap Baranya, Somogy és Tolna megye önkormányzati vezetői, hogy megegyezzenek a régió helyi repülőtereinek fejlesztésére szánt pénz elosztásáról. Somogynak, illetve Kaposvárnak a taszári reptér polgári hasznosítása a célja, Baranya a Pécs-pogányi légikikötőt fejlesztené, Öcsény és Kiliti pedig a sportrepülés feltételeit szeretné javítani.Kormányzati támogatásra csak a regionális repülőterek számíthatnak – a Dunántúlon Sármellék, az Alföldön Debrecen –, így az érintett önkormányzatoknak és vállalkozóknak is hozzá kell járulniuk a területfejlesztési tanácsok millióinak megpályázásához szükséges helyi erőforrás biztosításához.A NATO-bázis szerepkörére pályázó Taszáron – a hozzáértők szerint – jól megférnének egymás mellett a harci, illetve a polgári teher- és személyszállító gépek, ráadásul ott már csak 600 milliót kellene költeni a polgári célú létesítményekre. Pécs-Pogány egymilliárd forintot remél a fejlesztésre.– Nem rivalizálunk Somogygyal, illetve Kaposvárral, azt azonban állíthatom, jó esélyünk van arra, hogy 2003-ban egy megújult, korszerű reptere legyen Pécs-Pogánynak – mondta lapunknak a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke. Kékes Ferenc azzal érvelt helyzeti előnyük mellett, hogy a baranyai megyeszékhely számára nagy kihívás az oda telepített elektronikai ipar, amely egyben K+F források Baranyába „telepítésével” is jár. A baranyai elnök biztos benne: a Pécs-pogányi légikikötő fejlesztése regionális érdek, így az a Dél-Dunántúl minden megyéje számára hasznos lehet.– A következő három évben kétmilliárd forintot fordíthat közlekedésfejlesztésre a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség – válaszolta lapunk kérdésére a cég igazgatója, Kovács Katalin. Miközben Baranya és Somogy a légi közlekedés fejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit és pénzét, Tolna a közúti közlekedés feltételeinek javítását tervezi.Helyi, önkormányzati forrással mindhárom dél-dunántúli megye, illetve megyszékhely számol, az azonban kétséges: lesz-e vállalkozói akarat és tőke a repülőtér-fejlesztési elgondolások megvalósításához. A régióba települt multinacionális cégek ugyanis jól tudják: a közúti és a vasúti szállítás jóval olcsóbb a légi fuvarozásnál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.