Békés hangulatban ültek le tárgyalni a minap Baranya, Somogy és Tolna megye önkormányzati vezetői, hogy megegyezzenek a régió helyi repülőtereinek fejlesztésére szánt pénz elosztásáról. Somogynak, illetve Kaposvárnak a taszári reptér polgári hasznosítása a célja, Baranya a Pécs-pogányi légikikötőt fejlesztené, Öcsény és Kiliti pedig a sportrepülés feltételeit szeretné javítani.Kormányzati támogatásra csak a regionális repülőterek számíthatnak – a Dunántúlon Sármellék, az Alföldön Debrecen –, így az érintett önkormányzatoknak és vállalkozóknak is hozzá kell járulniuk a területfejlesztési tanácsok millióinak megpályázásához szükséges helyi erőforrás biztosításához.A NATO-bázis szerepkörére pályázó Taszáron – a hozzáértők szerint – jól megférnének egymás mellett a harci, illetve a polgári teher- és személyszállító gépek, ráadásul ott már csak 600 milliót kellene költeni a polgári célú létesítményekre. Pécs-Pogány egymilliárd forintot remél a fejlesztésre.– Nem rivalizálunk Somogygyal, illetve Kaposvárral, azt azonban állíthatom, jó esélyünk van arra, hogy 2003-ban egy megújult, korszerű reptere legyen Pécs-Pogánynak – mondta lapunknak a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke. Kékes Ferenc azzal érvelt helyzeti előnyük mellett, hogy a baranyai megyeszékhely számára nagy kihívás az oda telepített elektronikai ipar, amely egyben K+F források Baranyába „telepítésével” is jár. A baranyai elnök biztos benne: a Pécs-pogányi légikikötő fejlesztése regionális érdek, így az a Dél-Dunántúl minden megyéje számára hasznos lehet.– A következő három évben kétmilliárd forintot fordíthat közlekedésfejlesztésre a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség – válaszolta lapunk kérdésére a cég igazgatója, Kovács Katalin. Miközben Baranya és Somogy a légi közlekedés fejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit és pénzét, Tolna a közúti közlekedés feltételeinek javítását tervezi.Helyi, önkormányzati forrással mindhárom dél-dunántúli megye, illetve megyszékhely számol, az azonban kétséges: lesz-e vállalkozói akarat és tőke a repülőtér-fejlesztési elgondolások megvalósításához. A régióba települt multinacionális cégek ugyanis jól tudják: a közúti és a vasúti szállítás jóval olcsóbb a légi fuvarozásnál.
Viktor Orban on the “Ot” Program: There’s a Difference Between Retribution and Revenge + Video
