Sajtótájékoztatón mutatkozott be Budapesten az Ericsson Magyarországon belül idén felállított új konzultációs részleg, a Business Consulting. Az Ericsson csoportnál már tavaly létrejött ez az üzletág, megalapítására az a felismerés indította a svéd multinacionális telefongyár vezetését, hogy a technika gyors fejlôdésének követése és a piaci versenyben való helytállás meghaladja a telefontársaságok, alternatív adatátviteli vállalkozások, internetszolgáltatók erejét. Segítségre szorulnak már az üzleti stratégia szolgáltatási megalapozásában, a technikai fejlesztési tervek kialakításában is. Érdemes ezért minél elôbb, esetleg már akkor felajánlani a vevônek egy megoldást, egy lehetôséget, amikor még éppen hogy elkezdett abba az irányba gondolkodni. Stratégiai szakértôi szolgáltatásra szükségük lehet a kisebb távközlési cégeknek, ha lehetôséget látnak a piac liberalizálásában, de nem érzik, kedvezôen alakul-e az üzleti környezet a következô években. A Business Consulting emberei elmennek, megnézik, milyen a technikájuk, megismerik az üzletpolitikájukat, és segítséget adnak a stratégia kialakításában, a megvalósításhoz szükséges technikai fejlesztés megtervezésében, lebonyolításában. Sok cégnél van átgondolatlanul kiszolgált nagy kommunikációs igény, milliókért. Nagy a telefonszámla, és fogalmuk sincs, miért. Egy lehetséges konzultációs szolgáltatás a forgalmuk, a számláik elemzése és megoldások kidolgozása a csökkentésre.Nagy Gergely üzletágvezetô szerint – aki a konzultációt az Andersen Consultingnál tanulta – amíg hagyományosan egy mûszaki megoldás szállítása és telepítése az Ericsson Magyarország részlegeinek a feladata, ôk az üzleti megoldások kialakítását tekintik a projektek céljának. Ehhez a munkához kiváló háttérnek tartja a mûszaki feladatok teljesítésében kialakult tapasztalatot, a meglévô termékkínálatot, az Ericsson jó helyzetét a távközlési iparban.
A baloldali elemző is kerek perec kijelentette: Orbán Viktor nyert, Magyar Péter veszített Kötcsén
