Telelnek a balatoni hajók

Gulyás J. A.
2000. 12. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Régen nem nyúlt ilyen hosszúra a balatoni kompforgalom, mint az idén. A Baross Gábor nevét viselő hatalmas átkelőhajó december elejéig fuvarozta a járműveket és az utasokat Szántód és Tihany között. Utolsóként úszott be a siófoki sólyatérbe a Baross, ahol már megkezdődött a balatoni flotta hajóinak műszaki felülvizsgálata és nagyjavítása.Hasonlóan a balatoni turistaforgalomhoz, a hajózási szezon forgalma sem döntött rekordot idén. A Szántód és Tihany között ingázó kompokra, a Kossuthra, a Széchenyire és a Barossra 1,2 millióan váltottak jegyet, ami a múlt évi forgalom kilencvenöt százaléka, a 366 ezer fuvarozott jármű pedig kilencvenhét százaléka az 1999. évinek.Ez korántsem keserítette el a Mahart Balatoni Hajózási Rt. vezérkarát, mindazonáltal Horváth Gyula ügyvezető igazgató úgy döntött: nem november 26-án – mint a korábbi években, és mint ahogyan a menetrendben szerepelt –, hanem december 10-én állítják le a kompjáratot. Két hét alatt csaknem háromezer utassal és 1400 járművel úszott át Szántód és Tihany között a Baross, amely ugyan nem számít kiemelkedő forgalomnak, mégis javítja a hajózási cég idei mérlegét.A sólyatérben már október végén megkezdődött a menetrendi forgalomból kivont hajók javítása, csinosítása. Most a nosztalgiaflotta egyik büszkesége, a jóval több mint százéves Kelén kap új „ruhát”. A Balatonon hajókázók kedvencét kívül-belül felújítják, s arról is gondoskodnak a mesterek, hogy a Györök és az Aracs vízibusz utastere is új köntöst kapjon.A „fekete flotta” – így nevezik hajós körökben a télen is serényen dolgozó vízijármű- és munkagéprészleget – a kemény hidegben is folytatja a lellei és a szigligeti kikötő építését. A jövő nyárra újabb két felújított és kibővített vitorláskikötővel gazdagodik a Balaton. A balatoni hajózás privatizálásának startjelére váró tóparti önkormányzatok is megelégedéssel nyugtázzák: ha résztulajdonosává válnak a Mahart-flottának, akkor jól karbantartott vízi járművekkel büszkélkedhetnek majd. A hajós társaság büdzséjéből ugyanis a télen is több mint százmillió forint felújítási pénzre futja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.