Szünetelnek az útépítési munkálatok az M3-as autópálya nyomvonalán a téli időszak alatt jövő hét elejétől 2001 márciusáig. Az Oszlárt Polgárral majdan összekötő Tisza-híd cölöpözési munkálatait csak az ünnepek alatt hagyják abba. Ha az időjárás és a folyó vízszintje megengedi, télen is dolgoznak majd a hídépítők. Szüneteltetik télen a szekszárdi Duna-híd alapozását – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. A konzorcium július 27. óta az M3-as 61,5 kilométeres szakaszán a földmunkák több mint hatvan százalékát elvégezte. Ez idő alatt a munkagépek négymillió köbméter földet, illetve töltésanyagot mozgattak meg, az ingoványos területeken 465 ezer négyzetméter geotextíliát és 120 ezer négyzetméter georácsot fektettek le a kivitelezők. Turgyán Tamás elmondta: a téli hónapokra a töltések mentén, illetve a megkezdett keresztezőutaknál, a csomópontoknál megépítették a vízelvezető árkokat is. Az M3-as nyomvonalán jelenleg 1700 ember dolgozik, a konzorcium eddig 270 kis- és középvállalkozóval kötött szerződést. A tervek szerint az építők a jövő év márciusában látnak újból munkához: az év első felében még az alapot építik, azután aszfaltoznak.Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója az építkezésekről elmondta: abban az esetben, ha jövőre és 2002-ben is az ideihez hasonló ütemben haladnak a kivitelezők, az M3-as autópálya újabb szakaszát a tervezett 2002. november 30-i határidő előtt meg lehet nyitni a forgalom előtt.– Jövő tavasszal elkezdődik az M7-es autópálya felújítása, és délnyugati irányban új szakasz is épül a „balatoni sztrádaként” emlegetett gyorsforgalmi úthoz – mondta Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter tegnap Vásárosnaményban. A tárca elképzelései szerint tavasszal szintén megkezdik az M5-ös sztráda építését. Az M3-as polgári szakaszának elkészülte után veszi kezdetét a Nyíregyházáig és Debrecenig tartó gyorsforgalmi út építése. Fónagy János előadásában kitért az M3-as szabolcsi nyomvonala körüli vitára is. Közölte: egyelőre nincs döntés arról, hogy a sztráda Vásárosnaménytól Záhony vagy Barabás érintésével épül-e meg az ukrán határig, ám a hosszú távú fejlesztési program szerint mindkét határállomás megközelíthető lesz gyorsforgalmi úton. A tárca vezetője kiemelte a 4-es számú főút nyírségi szakaszának korszerűsítését, s bejelentette: a Székely és a Berkesz községeket elkerülő új útszakasz építését 2002 végén megkezdik. Ezek befejezése után Nyírtúránál és Nyírbogdánynál is elkerülőszakasz épül majd.
Szijjártó Péter: Az orosz szállítások leállítása kinyírná a magyar energiaellátás biztonságát
