Téli szünet az autópálya-építésben

Putsay Gábor
2000. 12. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szünetelnek az útépítési munkálatok az M3-as autópálya nyomvonalán a téli időszak alatt jövő hét elejétől 2001 márciusáig. Az Oszlárt Polgárral majdan összekötő Tisza-híd cölöpözési munkálatait csak az ünnepek alatt hagyják abba. Ha az időjárás és a folyó vízszintje megengedi, télen is dolgoznak majd a hídépítők. Szüneteltetik télen a szekszárdi Duna-híd alapozását – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. A konzorcium július 27. óta az M3-as 61,5 kilométeres szakaszán a földmunkák több mint hatvan százalékát elvégezte. Ez idő alatt a munkagépek négymillió köbméter földet, illetve töltésanyagot mozgattak meg, az ingoványos területeken 465 ezer négyzetméter geotextíliát és 120 ezer négyzetméter georácsot fektettek le a kivitelezők. Turgyán Tamás elmondta: a téli hónapokra a töltések mentén, illetve a megkezdett keresztezőutaknál, a csomópontoknál megépítették a vízelvezető árkokat is. Az M3-as nyomvonalán jelenleg 1700 ember dolgozik, a konzorcium eddig 270 kis- és középvállalkozóval kötött szerződést. A tervek szerint az építők a jövő év márciusában látnak újból munkához: az év első felében még az alapot építik, azután aszfaltoznak.Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója az építkezésekről elmondta: abban az esetben, ha jövőre és 2002-ben is az ideihez hasonló ütemben haladnak a kivitelezők, az M3-as autópálya újabb szakaszát a tervezett 2002. november 30-i határidő előtt meg lehet nyitni a forgalom előtt.– Jövő tavasszal elkezdődik az M7-es autópálya felújítása, és délnyugati irányban új szakasz is épül a „balatoni sztrádaként” emlegetett gyorsforgalmi úthoz – mondta Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter tegnap Vásárosnaményban. A tárca elképzelései szerint tavasszal szintén megkezdik az M5-ös sztráda építését. Az M3-as polgári szakaszának elkészülte után veszi kezdetét a Nyíregyházáig és Debrecenig tartó gyorsforgalmi út építése. Fónagy János előadásában kitért az M3-as szabolcsi nyomvonala körüli vitára is. Közölte: egyelőre nincs döntés arról, hogy a sztráda Vásárosnaménytól Záhony vagy Barabás érintésével épül-e meg az ukrán határig, ám a hosszú távú fejlesztési program szerint mindkét határállomás megközelíthető lesz gyorsforgalmi úton. A tárca vezetője kiemelte a 4-es számú főút nyírségi szakaszának korszerűsítését, s bejelentette: a Székely és a Berkesz községeket elkerülő új útszakasz építését 2002 végén megkezdik. Ezek befejezése után Nyírtúránál és Nyírbogdánynál is elkerülőszakasz épül majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.