Három fő területre – piackutatás, üzleti lapok és tematikus telefonkönyvek kiadása – szeretne koncentrálni ezután a VNU, ezért a jövő év legelején pályázati felhívást tesz közzé: eladja nemcsak a közel 15 milliárd forintos éves forgalommal működő 25 magyarországi magazinját, köztük a Story magazint és a Színes RTV-t, de értékesíti 125 periodikáját is – közölte Szabó György vezérigazgató. A 25 hazai magazin között értékesítik a tavaly novemberben 15 milliárd forintért megvásárolt, az egykori Vico-birodalom részét képező magazinokat is. Tájékoztatása szerint a 150 magazint egyetlen befektetőnek szeretnék eladni. A tervezett eladási árról Szabó György nem kívánt nyilatkozni. Mint mondta, az értékesítésből befolyó összeg egy részét magyarországi üzleti lapjaikra – Médiafigyelő, Top 200, Komputer Aktív, Figyelő – fordítanák. Jövőre a Figyelő név alatt hat, kéthavonta megjelenő tematikus kiadványt készítenek majd. Terveik szerint tovább terjeszkednek a magyar üzleti lappiacon: vagy vásárolnak, vagy alapítanak újságot. Leszögezte: tény, hogy a VNU az utóbbi években inkább már működő lapokat vásárolt meg.A holland VNU az egy éve 2,7 milliárd dollárért megvett Nielsen Media Research piackutató cég mellé megvásárolja az AC Nielsent is 2,3 milliárd dollárért. Szabó György úgy nyilatkozott, hogy ezzel 18 százalékos világpiaci részesedést szereznek, s vezető szerephez jutnak a piackutatás terén.
Orbán Viktor: Egymillió új munkahelyet hoztunk létre, Hadházy Ákosnak is jutott egy + videó
