Vasúti fejlesztések az Észak-Alföldön

Gõz
2000. 12. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy feladat a vonalfejlesztéseken kívül a Püspökladány–Biharkeresztes szakaszon az állomásépületek felújítása, hiszen mindegyik lepusztult állapotban van. E fejlesztések modellje lehet a létavértesi vasútállomás, amelynek felújítását nemrég fejezték be. Itt is példaszerűen működtek együtt a vasút és az önkormányzat szakemberei. A hatmillió forintos munka nyomán eredeti szépségében mutatja magát az utasoknak a 105 éve épült vasútállomás. Teljes vakolatcserét, festést, fűtés-korszerűsítést végeztek, s ugyanezt tették a szolgálati lakáson is. Az önkormányzat az állomás környékét tette rendbe, felújítván az ott lévő parkot.Korszerűsítették a MÁV Rt. záhonyi körzetének létesítményeit is. Ehhez a beruházáshoz 2,6 milliárd forint értékű európai uniós forrást is felhasznált a vasúttársaság. Megújult az eperjeskei átrakó, a záhonyi vegyianyag-átfejtő és a komorói olajlefejtő állomás. Az európai keskeny és a Záhonytól keletre lévő területek széles vágányú vasútvonalainak találkozásánál biztonságosabbá válik a kapcsolat. Ez többek között segíti az Ukrajna és a FÁK-országok felé irányuló gazdasági tevékenységet, s a térség bekapcsolódását az európai gazdaság vérkeringésébe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.