Negyven év telt el a Mini bemutatása óta. Azóta sokan megszerették ezt a kiskocsit, az utóbbi években azonban már inkább az utódról esett szó. Vajon angol autó marad-e, vagy a mostani tulajdonos, a BMW révén inkább német?Nagy felhördülést váltott ki az angol autórajongókból, amikor a BMW kurtán-furcsán megvált a veszteséget veszteségre halmozó Rovertől, de megtartotta a Minit. Nyilván azért, mert ebben az egyelőre egymodelles márkában jó üzletet lát. Ki is adta a jelszót, ami így hangzott: az eredeti érzelmeket és a jövő technikáját kell harmonikusan ötvözni az új Miniben. S valóban, a vaskos kerékívek, a lámpák és a krómozott hűtőmaszk tényleg „very british” hangulatot árasztanak, a Mini arányai pedig szinte alig változtak. Míg a mai városi miniautók rövidek, keskenyek és magasak, addig a Mini igazán zömök és vállas kiskocsi.Az utcai zsebrakéta múltidéző külseje alatt persze hipermodern technika bújik meg, ami nagyrészt a BMW-től érkezik. A nosztalgikus alakú lámpák mögött vetítőlencsés fényszórók vannak, az összes kereket tárcsafék lassítja, amelyhez széria az ABS, az elektronikus menetstabilizáló program pedig rendelhető lesz. A Mini tényleg mini: mindössze három és fél méterhosszú, azaz akkora, mint egy Daewoo Matiz. Ekkora karosszérián nehezen fér el sok ajtó (bár a Daewoo ennek ellenére ötajtós), ezért a Mini csak háromajtósként lesz rendelhető. Van ugyan olyan koncepció is, amely alapján ötajtós városi Mini-minibusz is készülne, de erről még nem született végleges döntés.A motorok – legalábbis a piaci bevezetéskor – Brazíliában, a BMW és a DaimlerChrysler közös gyárában készülnek. A lökettérfogat 1,6 liter, a teljesítmény pedig hangolástól függően 90 vagy 115 lóerő lesz. A Mini persze csak akkor igazi Mini, ha Cooper is, és már jövőre megérkezik a Cooper S, amelyben ugyanennek a gépnek a feltöltött változata 155 lóerőt szabadít majd az útra. A Mini vásárlói a váltók között is válogathatnak majd: lesz hagyományos kézi, teljesen automatikus és CVT, azaz fokozatmentes változat is.S most nézzük a belteret: itt is a régi és az új találkozik. Az új az alumínium, a régi pedig a kabin összképe. Mini-hagyomány, hogy a műszerek középre kerülnek, s az új Miniben is csak akkor lesz műszer a volán mögött, ha fordulatszámmérőt rendelnek bele. Az alu-dekoráció helyett később lesznek igazi fa- (végül is ez egy angol autó) és szénszálas műanyag betétek is.
Szoboszlai megharagudott Ronaldóra? Wirtz is megszólalt, és lezárta a vitát
