A legenda tovább él

Hajdú
2001. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Negyven év telt el a Mini bemutatása óta. Azóta sokan megszerették ezt a kiskocsit, az utóbbi években azonban már inkább az utódról esett szó. Vajon angol autó marad-e, vagy a mostani tulajdonos, a BMW révén inkább német?Nagy felhördülést váltott ki az angol autórajongókból, amikor a BMW kurtán-furcsán megvált a veszteséget veszteségre halmozó Rovertől, de megtartotta a Minit. Nyilván azért, mert ebben az egyelőre egymodelles márkában jó üzletet lát. Ki is adta a jelszót, ami így hangzott: az eredeti érzelmeket és a jövő technikáját kell harmonikusan ötvözni az új Miniben. S valóban, a vaskos kerékívek, a lámpák és a krómozott hűtőmaszk tényleg „very british” hangulatot árasztanak, a Mini arányai pedig szinte alig változtak. Míg a mai városi miniautók rövidek, keskenyek és magasak, addig a Mini igazán zömök és vállas kiskocsi.Az utcai zsebrakéta múltidéző külseje alatt persze hipermodern technika bújik meg, ami nagyrészt a BMW-től érkezik. A nosztalgikus alakú lámpák mögött vetítőlencsés fényszórók vannak, az összes kereket tárcsafék lassítja, amelyhez széria az ABS, az elektronikus menetstabilizáló program pedig rendelhető lesz. A Mini tényleg mini: mindössze három és fél méterhosszú, azaz akkora, mint egy Daewoo Matiz. Ekkora karosszérián nehezen fér el sok ajtó (bár a Daewoo ennek ellenére ötajtós), ezért a Mini csak háromajtósként lesz rendelhető. Van ugyan olyan koncepció is, amely alapján ötajtós városi Mini-minibusz is készülne, de erről még nem született végleges döntés.A motorok – legalábbis a piaci bevezetéskor – Brazíliában, a BMW és a DaimlerChrysler közös gyárában készülnek. A lökettérfogat 1,6 liter, a teljesítmény pedig hangolástól függően 90 vagy 115 lóerő lesz. A Mini persze csak akkor igazi Mini, ha Cooper is, és már jövőre megérkezik a Cooper S, amelyben ugyanennek a gépnek a feltöltött változata 155 lóerőt szabadít majd az útra. A Mini vásárlói a váltók között is válogathatnak majd: lesz hagyományos kézi, teljesen automatikus és CVT, azaz fokozatmentes változat is.S most nézzük a belteret: itt is a régi és az új találkozik. Az új az alumínium, a régi pedig a kabin összképe. Mini-hagyomány, hogy a műszerek középre kerülnek, s az új Miniben is csak akkor lesz műszer a volán mögött, ha fordulatszámmérőt rendelnek bele. Az alu-dekoráció helyett később lesznek igazi fa- (végül is ez egy angol autó) és szénszálas műanyag betétek is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.