Az Opel nagy reményeket fűz minijéhez, az Agilához. Az autó valóban jó, bár a magyar piacon erős ellenfél számára tulajdon ikertestvére, a Suzuki Wagon R+.Nem ez az első eset az autóiparban, hogy egy autót közösen fejleszt ki két gyár, így gyakorlatilag ugyanazt a modellt kínálják kétféle márkanév alatt. A magyar autópiac azonban még viszonylag fiatal, ezért a hazai vevőket kicsit elbizonytalanítja, amikor választaniuk kell a Suzuki Wagon R+ és az Opel Agila között. Első ránézésre valóban nehéz különbséget tenni, ám az Opel Agila néhány részletében eltér japán testvérétől.A legfontosabb különbség az, hogy az Agilába az Opel a saját motorjait építi. Az erősebb, 1,2 literes változat teljesítménye szinte pontosan ugyanakkora, mint amit a Suzuki 1,3-asa nyújt (az Opel 75, a Suzuki 76 lóerős), ám a német autó motorja csendesebben jár. Az Opel erőforrásának emellett a nyomatéka is nagyobb, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ritkábban kell fel-le váltogatni a sebességfokozatok között, ez pedig főleg a városi használat során előnyös – márpedig az Agila elsősorban városi autónak készült. Más kérdés, hogy a magyarországi gyakorlatban jószerivel nem létezik városi autó, hiszen a kiskocsikat főleg a kisebb pénzű vásárlók veszik családi autónak, és országúton ugyanolyan gyakran használják, mint lakott településeken belül. Az 1.2-es Agila vegyes használatban 6,5 litert fogyaszt, ami ebben a kategóriában átlagosnak mondható. A gyorsulás nulláról százra 13,5 másodperc, az autócska végsebessége pedig 155 km/óra, ezt azonban viszonylag kevesen használják ki, mivel ilyenkor már meglehetősen erős a motor- és szélzaj.Az Agila egyébként kifejezetten jól használható mini. Négy személy számára elegendő teret nyújt, és mivel az ülések magasak, a hátul utazók lába is jól elfér, de az utasok térérzete nemcsak emiatt meglehetősen jó, hanem az autó magas építése miatt is. A kocsi belsejében számos rakodóhely található: a nagy ajtózsebek és a nyitott kesztyűtartó mellett a vezető és az első utas rendelkezésére áll a műszerfal legnagyobb része alatt végignyúló polc is. Az első ülés alatt praktikus fiókok, a középkonzolon pohártartók vannak. Hátul szintén tágas ajtózsebeket, az első ülések támláján elhelyezett térképzsebeket, valamint pohár- és palacktartókat találunk.Különösen praktikussá teszik az Agila belsejét a fele-fele arányban osztott, részben vagy egészben pillanatok alatt lehajtható hátsó ülések. Alaphelyzetben a csomagtartó 240 literes, ám az ülések lehajtása után 1250 liternyi poggyászt képes befogadni.Az Opel – és vele együtt persze a Suzuki – komoly eladásokat remél az autótól, hiszen az elmúlt években robbanásszerűen nőtt a miniautók piaca: 1995 és 1999 között a minik európai eladásai 0,6 millióról 1,35 millióra híztak, piaci részesedésük pedig 5-ről 8 százalékra nőtt. Úgy tűnik tehát, hogy a két cég jó pillanatban jött ki egy jó modellel, bár erről a végső szót természetesen a vásárlók mondják majd ki.
Tarlós István: Magyar Péter pálfordulása nem hiteles, Orbán Viktort nem lehet helyettesíteni








