A színültig tölthető kocka

nagy
2001. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Opel nagy reményeket fűz minijéhez, az Agilához. Az autó valóban jó, bár a magyar piacon erős ellenfél számára tulajdon ikertestvére, a Suzuki Wagon R+.Nem ez az első eset az autóiparban, hogy egy autót közösen fejleszt ki két gyár, így gyakorlatilag ugyanazt a modellt kínálják kétféle márkanév alatt. A magyar autópiac azonban még viszonylag fiatal, ezért a hazai vevőket kicsit elbizonytalanítja, amikor választaniuk kell a Suzuki Wagon R+ és az Opel Agila között. Első ránézésre valóban nehéz különbséget tenni, ám az Opel Agila néhány részletében eltér japán testvérétől.A legfontosabb különbség az, hogy az Agilába az Opel a saját motorjait építi. Az erősebb, 1,2 literes változat teljesítménye szinte pontosan ugyanakkora, mint amit a Suzuki 1,3-asa nyújt (az Opel 75, a Suzuki 76 lóerős), ám a német autó motorja csendesebben jár. Az Opel erőforrásának emellett a nyomatéka is nagyobb, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ritkábban kell fel-le váltogatni a sebességfokozatok között, ez pedig főleg a városi használat során előnyös – márpedig az Agila elsősorban városi autónak készült. Más kérdés, hogy a magyarországi gyakorlatban jószerivel nem létezik városi autó, hiszen a kiskocsikat főleg a kisebb pénzű vásárlók veszik családi autónak, és országúton ugyanolyan gyakran használják, mint lakott településeken belül. Az 1.2-es Agila vegyes használatban 6,5 litert fogyaszt, ami ebben a kategóriában átlagosnak mondható. A gyorsulás nulláról százra 13,5 másodperc, az autócska végsebessége pedig 155 km/óra, ezt azonban viszonylag kevesen használják ki, mivel ilyenkor már meglehetősen erős a motor- és szélzaj.Az Agila egyébként kifejezetten jól használható mini. Négy személy számára elegendő teret nyújt, és mivel az ülések magasak, a hátul utazók lába is jól elfér, de az utasok térérzete nemcsak emiatt meglehetősen jó, hanem az autó magas építése miatt is. A kocsi belsejében számos rakodóhely található: a nagy ajtózsebek és a nyitott kesztyűtartó mellett a vezető és az első utas rendelkezésére áll a műszerfal legnagyobb része alatt végignyúló polc is. Az első ülés alatt praktikus fiókok, a középkonzolon pohártartók vannak. Hátul szintén tágas ajtózsebeket, az első ülések támláján elhelyezett térképzsebeket, valamint pohár- és palacktartókat találunk.Különösen praktikussá teszik az Agila belsejét a fele-fele arányban osztott, részben vagy egészben pillanatok alatt lehajtható hátsó ülések. Alaphelyzetben a csomagtartó 240 literes, ám az ülések lehajtása után 1250 liternyi poggyászt képes befogadni.Az Opel – és vele együtt persze a Suzuki – komoly eladásokat remél az autótól, hiszen az elmúlt években robbanásszerűen nőtt a miniautók piaca: 1995 és 1999 között a minik európai eladásai 0,6 millióról 1,35 millióra híztak, piaci részesedésük pedig 5-ről 8 százalékra nőtt. Úgy tűnik tehát, hogy a két cég jó pillanatban jött ki egy jó modellel, bár erről a végső szót természetesen a vásárlók mondják majd ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.