Szegeden vita folyik arról, hogyan fejlesszék a város tömegközlekedését. A polémia tárgya: előnyösebbnek bizonyulna-e a gázüzemeltetésű autóbuszok számának a növelése, vagy inkább új villamosokat és trolibuszokat vásároljanak. A kérdés szerepelt a közgyűlés pénteki napirendjén.Nem véletlenül alakult ki hosszas vita ezzel kapcsolatban, hiszen a villamosokat és a trolibuszokat az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT), míg az autóbuszokat az állami tulajdonban lévő Tisza Volán Rt. üzemelteti. A szakemberek szerint a városnak a jó tömegközlekedés és nem egyik vagy másik cég mellett kell döntenie. A Tímár László alpolgármester által előterjesztett javaslatból viszont az derült ki: akkor járna jól a város, ha áttekinthetőbb, jobb és olcsóbb lenne a hálózat, új villamos-, valamint trolivonalakat nyitnának, a két körút közül pedig az egyik buszmentes lenne. Magyarán az elektromos üzemű tömegközlekedés fejlesztése bizonyulna szerinte a legelfogadhatóbbnak, mert azáltal növekedne az SZKT piaci részesedése, javulna gazdaságossága, következésképpen töredékére csökkenhetne támogatási igénye.Az alpolgármester azt sem rejtette véka alá, hogy az általa benyújtott fejlesztési koncepció elfogadásával gazdaságossá válna a trolibuszüzletág, az SZKT bevétele 240 millió forinttal növekedne. Ez a társaság egyébiránt 700 millió forintért húsz felújított Tátra villamost szándékozik vásárolni pályázati pénzből. Ugyanakkor új trolibuszok beszerzését tervezik. Az elektromos üzemeltetésű járművek számának növelése mellett szól az is, hogy esetükben a beszerzés teljes összegére lehet pályázni, a gázbuszok üzembe állításánál csak a dízel és a gázbusz ára közötti különbözetre.Szeged tömegközlekedésének fejlesztésével kapcsolatban a Tisza Volán Rt.-nek is van javaslata. Abból megtudhattuk, hogy a trolibuszok felszámolása bizonyulna célszerűnek. Helyette az autóbusz-hálózatot kellene fejleszteni. A testület tegnapi ülésén ezzel szemben olyan vélemények is elhangzottak, miszerint érdemesebb az elektromos közlekedést támogatni, mert környezetbarát, s az is fontos szempont, hogy a fejlesztésekkel nő a város tulajdonában lévő vállalat értéke. Az önkormányzatnak 130 milliós önrészt kell biztosítania a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, évi 125 millió forintot a villamospályákra és 25 milliót a felső vezetékek korszerűsítésére.A testület február 2-ra tervezett ülésén dönt majd arról, melyik megoldást tartja a legelfogadhatóbbnak.
Nacsa Lőrinc: idén még többen juthatnak el a külhoni magyarlakta területekre a Határtalanul programmal
