Régen előzte meg ekkora várakozás amerikai autó hazai forgalmazását. A Chrysler PT Cruiser valóban különleges jármű, amely kívül-belül, minden porcikájában ötvözi a múltat, a jelent és a jövőt.Aki először lát PT Cruisert, önkéntelenül körülnéz, nem egy háború előtt játszódó film forgatásába csöppent-e bele. Valóban, a detroiti újdonság meredek ívben eső hátfala, a kerékdobokat összekötő vaskos küszöb és a keskeny, hegyes orr a század középső harmadának autóépítészetét idézi. Ilyen formában a kompakt egyterűek töretlenül szaporodó családjának legújabb tagja követi az európai ifjoncok (Citroen Picasso, Fiat Multipla) által kijelölt, meghökkentő dizájn irányvonalát, de a futurisztikus formák helyett a múltból táplálkozik.A múlt iránti rajongást azonban mintha kicsit túlzásba vitte volna a gyár, hiszen míg az első kerekeket modern MacPherson futómű tartja az úton, a hátsó merevtengely aligha illik egy „kategóriateremtőként” beharangozott autóba, még akkor sem, ha az a tengerentúlról származik. A dupla vezérműtengelyes, négyhengeres motor már korántsem ilyen muzeális darab, két liter lökettérfogatból 141 lóerőt sajtol ki, amire szükség is van az üresen is közel másfél tonnás autó dinamikus mozgatásához. Ez a fogyasztásban is megmutatkozik, dicséretes azonban, hogy az alapjául szolgáló Chrysler Neon aggregáthoz képest 27 százalékkal kevesebb a szénhidrogén-kibocsátása. Az elnyújtott motorháztetőt felnyitva látszólag újabb anakronizmusba ütközünk: egy ilyen karosszériához hosszában beépített erőmű illene, hátsókerékhajtással. A stílustörés azonban üdvözlendő, hiszen a keresztbe fordított motor kevesebb helyet rabol el az utastérből.Abból pedig nincs is hiány. A mindössze 4,28 méteres hossz ellenére bőven jut hely a lábnak elöl-hátul egyaránt. Az alaphelyzetben is hatalmas, 539 literes csomagtér a hátsó ülések kiemelésével 1820 literre bővíthető. Az utastér a gyári ismertető szerint több mint huszonötféle módon variálható, bár az átlagos vásárló ezen lehetőségeknek valószínűleg csak a töredékét fogja kihasználni. Rendkívül ötletes megoldás a többfunkciós kalaptartó, ami öt különböző helyzetben rögzíthető, és akár fogasként vagy piknikasztalként is szolgálhat. Csalódást okoz viszont a műszerfal: felszereltségére és kezelhetőségére ugyan nem lehet panasz, de a Chrysler egyen-cockpit retrósított módozatában sem illik a karosszéria egyedi formatervéhez.Összességében a Chrysler PT Cruiser nem is egy, hanem két autó. Belül kényelmes, biztonságos, könnyen kezelhető és könynyen megszerethető utasszállító, kívül energikus, izgalmas és különleges autó, igazi markáns egyéniség. Neve is erre a kétlétűségre utal: a PT a personal transport, azaz személyszállítás kifejezés rövidítése, míg a Cruiser szó jelentése cirkáló. Dupla autóhoz dupla ár dukál: a bőségesen felszerelt alapmodellért valamivel több mint hétmillió forintot kell leszurkolni.

A mémek, amiért Magyar Péter börtönbe küldene! – videó