A Renault leváltja sikeres középkategóriás modelljét, a Lagunát. Az új autó azonban gyökeresen más filozófiát követ, mint elődje, amit az is jelez, hogy a gyár rögtön a piaci bevezetéskor két modellel startol: a kombival és a sportosabb ötajtóssal.Két területen is tetten érhető a Renault látványos fejlődése. Egyrészt a konszern növekedése tiszteletet parancsoló, hiszen a Nissan megvásárlásával a világ autógyártásának egyik legjelentősebb szereplője lett. Másrészt műszaki szempontból is egyre igényesebbek a Renault termékei, hiszen a korábban sokat kritizált motorpaletta is lépést tart a többiekkel.A szeptember végén tartott Párizsi Autószalonon bemutatott Renault Laguna erőforrásai is ezt példázzák. Minden erőforrás hengerenként négyszelepes, az 1,8 literes benzinmotor pedig variálható szelepvezérléssel készül. A turbódízelek mind a legújabb, common rail – azaz közös nyomócsöves – üzemanyag-befecskendezéssel működnek, a csúcsmodellben pedig V6-os motor brummog. 2001 tavaszától lesz a palettán az első európai gyártó által fejlesztett közvetlen befecskendezéses benzinmotor – ilyet eddig csak a Mitsubishi és a Toyota árusított nagy sorozatban. A kétliteres gép 140 lóerős, s a katalizátorban elhelyezett nagyobb menynyiségű nemesfém tisztító hatásának köszönhetően megfelel a 2005-ös környezetvédelmi előírásoknak.A műszaki különlegességeknek ezzel koránt sincs vége: a Lagunához kínált automatikus váltók között van tanulékony (a Renault ezt Proaktívnak nevezi), amely nem egyetlen, előre beprogramozott váltási algoritmus szerint kapcsolgat, hanem igazodik a vezető stílusához: ha kell, kipörgeti a motort, hogy hevesebb legyen a gyorsulás, ha kell, hamar fölkapcsol, hogy takarékoskodjon az üzemanyaggal.A Renault a kulcs helyett bevezeti a csipkártyát, amely a vezető zsebében lapul, s ha közeledik autójához, a zárak automatikusan kinyílnak. A kártya nemcsak a távirányítót helyettesíti, hanem a slusszkulcsot is. Hasonlóan a számítógépek flopilemezéhez, a kártyát a műszerfal nyílásába kell csúsztatni. Ekkor kikapcsol az indításgátló, illetve old a szintén elektromos kormányzár, és gombnyomással beindítható a motor.A most kifutó Laguna kétféle karosszériával készült, s ezt a receptet követi az új is. Az ötajtós a dinamikusabb egyéniség, s a Renault nem titkoltan az Alfa Romeo 156-os babérjaira is tör. A kombi viszont valódi túraautó: ehhez már a kezdetektől kapható lesz a V6-os benzinmotor, és csak a kombihoz lesz rendelhető a luxuskivitelű Initiale-felszereltség. A kombi érdekessége, hogy első látásra kevésbé praktikus, mint a mostani modell. A hátsó ajtó ugyanis az új változaton a dinamikusabb hatás és a lendületesebb vonalvezetés miatt ferde, ami csökkenti a raktér méretét.A Renault mindent belead a biztonság terén is: nyolc légzsák is kerülhet az új Lagunába (kettő elöl, kettő-kettő oldalt az első és a hátsó ülésekben, valamint két függönylégzsák), és széria lesz a fékasszisztens, amely az utóbbi évek egyik legfontosabb biztonsági fejlesztése.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
