Egy hiteltelen bank

2001. 01. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cégeink 11 éve ügyfelei a Budapest Banknak. A kezdet kezdetén ők még a Vörösmarty téren, egy tetőtérben székeltek. Azóta kinőtték magukat, szerte az országban fiókokkal rendelkeznek. Soha nem sikerült hitelt felvennünk tőlük. Cégeink jobbára mindig nyereségesek, tőkearányosan alkalmanként több mint százszázalékosan. Utoljára abban az évben próbáltunk hitelt kérni tőlük, amikor éppen tízmilliárd forint támogatást kaptak az államtól, de minket komoly nyereségünk ellenére hitelképtelennek nyilvánítottak. Nem is kísérleteztünk többet.Amikor akkreditívvel importálunk – ez egy olyan fizetési mód, amikor a vevő a saját bankjánál leteszi az áru ellenértékét, és a szállító csak megfelelő szállítási okmányok ellenében juthat hozzá –, akkor annak ellenére, hogy a saját pénzünkből vásárolunk, hitelképességi vizsgálatot folytatnak le velünk szemben. Ez képtelenség, lassítja az importot, abba is hagytuk. Ehelyett mostanában az interneten céges bankkártyával vásárolunk milliós nagyságrendben. Nem igazán biztonságos. A bankkártyákat tavaly december elsejével a bank érvénytelenítette, azzal, hogy küld helyette másikat, mert egy új rendszerre térnek át. Meg is érkezett az új kártya, azonban PIN-kód nem volt hozzá. Egy hónap után jött csak meg, ami azt jelenti, hogy ott volt náluk a pénzünk, de nem tudtuk használni, nem tudtunk importálni. Nem vagyunk egyedül ezzel a problémával, mert legutóbb láttunk két tajtékzó ügyfelüket, akik ugyanezen probléma miatt reklamáltak.Az utolsó csepp az volt a pohárban, amikor a cégek tavalyi kötelező feltőkésítését, amelyet a cégbíróság már határozattal elfogadott – különböző egyéb változtatásokkal együtt – megpróbáltuk a bankon is átvezetni. Ezt minden hatóságnál – APEH stb. – gördülékenyen, akár postán el lehetett intézni. Náluk nem. Először az eredeti cégbírósági és egyéb okmányokkal jelentünk meg náluk, amire az volt a válasz, hogy ez nem jó, vigyünk fénymásolatokat, mert ők nem tudnak fénymásolni. Visszamentünk a fénymásolatokkal. Erre az volt a válasz, hogy az eredetiek is kellenek, mert ők hitelesíteni (?!) akarják azokat. Milyen jogon akar egy bank egy cégiratot hitelesíteni és miért játszik hatóságot? Valójában – tekintve, hogy mi tartjuk náluk a pénzünket, tehát a bizalom a mi oldalunkról nyilvánul meg – mi lennénk jogosultak a bank cégirataiba betekinteni, és mérlegüket kötelezően minden évben megkapni, hogy ellenőrizzük, biztonságban van-e a pénzünk.Lehet, hogy valaki(k) fordítva ül(nek) a lovon? Tisztelet a kivételnek, ha van ilyen.Salamon CsabaBudapest

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.