Megoldódott a csepeli ipari vasútüzem sorsa, miután az üzemeltető cég, az UniverTrans Kft. megvételére egy tíztagú csepeli konzorcium, valamint a MÁV adásvételi szerződést kötött. A vasút január 1-jétől már nem üzemelne, mivel az UniverTrans tulajdonosa, az Ikeron Rt. a szolgáltatást korábban ezzel a hatállyal fölmondta.Eladta a tulajdonos a csepeli gyárterület ipari vasútját működtető céget, az UniverTarns Kft.-t – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Vermes Róbert ügyvezető igazgató. A cég tulajdonosa, az Ikeron Rt. még decemberben írta alá az adásvételi szerződést a Csepel Művek területén működő tíz cég által alapított konzorciummal, a Logi-Speed 2001 Szállítmányozási Kft.-vel, amelyik január 15-én kerül birtokba, amikor is kifizeti a vételárat.Az UniverTrans ügyvezetője ennek összegét ugyan nem kívánta megmondani, ha lapunk korábbi értesülései helytállók, 200 millió forint körüli összegben sikerült megállapodniuk a feleknek.A Csepel Művek területén működő vasúti üzem, illetve az üzemeltető cég értékesítése azután került napirendre, hogy az Ikeron tavaly márciusban 2001. január 1-jei hatállyal felmondta a szolgáltatást, egyúttal felajánlotta, eladja az UniverTransot. A lépés nem egy csepeli céget érintett érzékenyen, és azzal érveltek, hogy ha nincs vasúti üzem, akkor a közutakon, kamionokkal kell bonyolítaniuk szállításaikat, ami végképp túlterhelné a csepeli közlekedést. Végül is tárgyalásokat kezdeményeztek az UniverTrans megvételéről. Ennek érdekében tavaly novemberben a vasúti szolgáltatásra leginkább számot tartó tíz cég létrehozta a Logi-Speed Kft.-t. A cég tagjai használják ki leginkább, 80 százalékban az elmúlt évben 200 ezer tonna árut szállító vasutat. Az adásvételi szerződés szerint a Logi-Speed az UniverTrans 75,5 százalékát vásárolja meg, míg a MÁV ugyancsak január 15-én kifizeti a fennmaradó 24,5 százalékos üzletrésznek megfelelő vételárat.Bár az Ikeron tíz százalékot meg szeretett volna tartani az UniverTransban, ehhez a vevők nem járultak hozzá. A főleg ingatlanbefektető, -üzemeltető Ikeron lemondott tehát a befolyásról, cserébe viszont biztosítékot szerzett, hogy a vasúti üzemet az új tulajdonos megtartja. Amennyiben ugyanis a szolgáltatás 2009. november vége előtt – amíg szakhatósági engedélye van – megszűnne, az UniverTransnak bánatpénzt kell fizetnie az Ikeronnak. A társaságnak Csepelen egyebek között bérbeadott raktára van, emiatt van vagy lehet szüksége a vasút működésére.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
