Elkelt a csepeli ipari vasútüzem

Czövek Olivér
2001. 01. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megoldódott a csepeli ipari vasútüzem sorsa, miután az üzemeltető cég, az UniverTrans Kft. megvételére egy tíztagú csepeli konzorcium, valamint a MÁV adásvételi szerződést kötött. A vasút január 1-jétől már nem üzemelne, mivel az UniverTrans tulajdonosa, az Ikeron Rt. a szolgáltatást korábban ezzel a hatállyal fölmondta.Eladta a tulajdonos a csepeli gyárterület ipari vasútját működtető céget, az UniverTarns Kft.-t – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Vermes Róbert ügyvezető igazgató. A cég tulajdonosa, az Ikeron Rt. még decemberben írta alá az adásvételi szerződést a Csepel Művek területén működő tíz cég által alapított konzorciummal, a Logi-Speed 2001 Szállítmányozási Kft.-vel, amelyik január 15-én kerül birtokba, amikor is kifizeti a vételárat.Az UniverTrans ügyvezetője ennek összegét ugyan nem kívánta megmondani, ha lapunk korábbi értesülései helytállók, 200 millió forint körüli összegben sikerült megállapodniuk a feleknek.A Csepel Művek területén működő vasúti üzem, illetve az üzemeltető cég értékesítése azután került napirendre, hogy az Ikeron tavaly márciusban 2001. január 1-jei hatállyal felmondta a szolgáltatást, egyúttal felajánlotta, eladja az UniverTransot. A lépés nem egy csepeli céget érintett érzékenyen, és azzal érveltek, hogy ha nincs vasúti üzem, akkor a közutakon, kamionokkal kell bonyolítaniuk szállításaikat, ami végképp túlterhelné a csepeli közlekedést. Végül is tárgyalásokat kezdeményeztek az UniverTrans megvételéről. Ennek érdekében tavaly novemberben a vasúti szolgáltatásra leginkább számot tartó tíz cég létrehozta a Logi-Speed Kft.-t. A cég tagjai használják ki leginkább, 80 százalékban az elmúlt évben 200 ezer tonna árut szállító vasutat. Az adásvételi szerződés szerint a Logi-Speed az UniverTrans 75,5 százalékát vásárolja meg, míg a MÁV ugyancsak január 15-én kifizeti a fennmaradó 24,5 százalékos üzletrésznek megfelelő vételárat.Bár az Ikeron tíz százalékot meg szeretett volna tartani az UniverTransban, ehhez a vevők nem járultak hozzá. A főleg ingatlanbefektető, -üzemeltető Ikeron lemondott tehát a befolyásról, cserébe viszont biztosítékot szerzett, hogy a vasúti üzemet az új tulajdonos megtartja. Amennyiben ugyanis a szolgáltatás 2009. november vége előtt – amíg szakhatósági engedélye van – megszűnne, az UniverTransnak bánatpénzt kell fizetnie az Ikeronnak. A társaságnak Csepelen egyebek között bérbeadott raktára van, emiatt van vagy lehet szüksége a vasút működésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.