Fórum a reklámról

Csákó Attila
2001. 01. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A reklámtörvény módosításával a jogalkotók szándéka az volt, hogy az 1997 óta hézagos szabályozásnál nagyobb védelmet nyújtson a fogyasztóknak a reklám bizonyos fajtáinak káros hatásai ellen. Az új törvény megfelel az európai uniós elvárásoknak és szabályoknak – mondta Kajdiné Suhajda Zsuzsa, a Gazdasági Minisztérium jogtanácsosa a Mi változik a reklámtörvényben 2001-től című, tegnap megtartott szakmai fórumon a fővárosban. A reklámtörvényben a parlament által elfogadott módosítások hat témakört (megtévesztő, összehasonlító, gyógyszer-, szexuális és dohányreklám területét, illetve az alkalmazási szabályokat) érintették.A jogtanácsos ismertette: a megtévesztő reklám bemutatása a módosítással hazánkban is tiltott lesz március elsejétől. A szabályozás értelmében a hatóságnak lehetősége lesz arra, hogy a reklámoztatóval bizonyítassa, hogy a reklám nem volt megtévesztő. Az összehasonlító reklám ugyan nem tiltott, de a jogszabály meghatározza azokat a feltételeket, amelyek alapján az összehasonlító reklámok közzététele megengedett.Az elmúlt hetekben nagy vihart kavart a törvény rendelkezése, amely lehetőséget ad a hatóságnak, hogy a még nyilvánosságra nem hozott reklámokat betilthassa. Számos reklámszakember a reklámpiac cenzúrázásáról beszélt. A kérdést másként látja a jogtanácsos, aki elmondta: egyetlen hatóságnak sem kötelessége, hogy ellenőrizze a megrendelt reklámokat. Ezzel csak abban az esetben kell élnie, ha tudomására jut a törvénysértés, s ekkor a reklám megjelenése előtt is, büntetés kiszabása nélkül megtilthatja a reklám közzétételét. A már megjelent törvénysértő reklámok esetében viszont a határozat jogerőssé válása előtt ideiglenes intézkedéssel gondoskodhat a jogszerűtlen állapot megszüntetéséről. A jogtanácsos hangsúlyozta, hogy a reklámcégek állásfoglalást kérhetnek a hatóságtól, ami garanciát is jelent arra, hogy a későbbiekben nem lesznek megbüntetve. A jogsértőkkel szemben a megtévesztő és öszehasonlító reklám esetében a Gazdasági Versenyhivatal, a többi esetben a fogyasztóvédelmi felügyelőségek fognak eljárni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.