Kékfény-zavarok

H. Lovas
2001. 01. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legújabb BM-rendelet a megkülönböztető jelzés használatára vonatkozó előírásainak végrehajtása egyelőre – úgy tűnik – nem zökkenőmentes. Bár a rendelet egyértelműen meghatározza, milyen szervezetek kaphatnak a jövőben gépkocsijaikra telepített és mobil megkülönböztető jelzéseket, néhány olyan vállalat, amelynek valóban a kárelhárítás és a közlekedés folyamatosságának és biztonságának fenntartása a feladata, most nem rendelkezik megkülönböztető jelzéssel. Ez komoly zavarokat okozhat a közlekedésben.Közölték a Fővárosi Temetkezési Részvénytársaságnál, hogy az ORFK illetékes szerve nem hosszabbította meg annak a két halottszállító autónak a kék- fény-engedélyét, amely december 31-ig a közlekedési balesetek áldozatait, a közterületi halottakat és a rendkívüli haláleset osztályának megbízásából épületekben lévő elhalt személyekért sürgősségi alapon vonult ki.Már az ünnepek előtti bevásárlási lázban történt balesetsorozatnál – azon a délelőttön a Mammut áruháznál egy kamion gázolt halálra egy idős nőt, percekkel később pedig az M0-s körgyűrűn történt halálos baleset – látnivaló volt, hogy megkülönböztető jelzés nélkül nem érhetnek időben a helyszínre a halottszállítók.Félő, hogy kék fény nélkül egy délutáni csúcsforgalomban akár az M0-son, akár Budapest belvárosában bekövetkezendő halálos baleset helyszínelése és a forgalom elterelésének megszüntetése a halottszállítók „hibájából” húzódhat el hosszú órákig, hiszen kék fény hiányában sehol sem élveznek előnyt a többi közlekedővel szemben.A MÁV illetékese elmondta, hogy 15 – vasúti balesetek helyszínelésekor és műszaki mentéskor használt – autó megkülönböztető jelzésére szóló engedélyük egyelőre függőben van. Ők ugyan december 31-ig bemutatták engedélyeiket a hatóságnak, ám a hivatal azt kérte a MÁV-tól, hogy valamennyi kérelmüket összegezve, egyben küldjék viszsza engedélyezésre. A hivatalos döntés azonban még nem született meg ügyükben.A Budapesti Közlekedési Vállalatnál lapunknak elmondták, hogy valamennyi autójukra, így arra a speciális, 16 tonnás darujukra is meghosszabbították a megkülönböztető jelzésre szóló engedélyüket, amelyet különösen nagy baleseteknél – kamionborulás, villamos- vagy HÉV-gázolás – a tűzoltóság is kölcsönkér tőlük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.