Az új Mondeo a Ford világautóját váltja le. Az előző modell két és fél millió példányban kelt el, pályafutása végére azonban elvesztette vonzerejét. A Fordnak most nagyon fontos az új Mondeo sikere, ezért különös figyelmet fordítottak az autó fejlesztésére.Míg a többi földrészen jól megy az üzlet, addig az Óvilágban meglehetősen rosszak a Ford eladási statisztikái. Most az új Mondeón a sor, hogy fellendítse a Ford európai eladásait. Ezért érthető, hogy Ford több fejlesztést (például a Focus kabrióét és buszlimuzinét) is leállított, hogy erejét a Mondeo tervezésére koncentrálhassa.Az első lépés a C3P szuperszámítógép alkalmazása volt, amely három hónappal rövidítette le a fejlesztési periódust, ami így mindössze 24 hónapba telt. A második lépés a fejlesztési irány meghatározása volt: a fordosok nagyon biztonságos, kifogástalan minőségű, dinamikus megjelenésű kocsi tervezését tűzték ki célul. Segítette munkájukat, hogy időközben eldőlt: a Scorpio Európában nem kap utódot, így a Mondeo méretekben feljebb léphetett, amely könnyíti a passzív biztonság javítását, nagyobb utas- és csomagtér kialakítását teszi lehetővé, és látványosabb lehet a dizájn is. A deformációs zónában a megszokottnál kétszer erősebb acélidomok kaptak helyet, az első légzsákok kétfokozatúak, azaz érzékelik az ütközés energiáját, és annak megfelelő gyorsasággal és mértékig fújódnak fel. Van oldallégzsák (ez az utóbbi időben legalább annyira marketingfogás, mint tényleges biztonsági felszerelés, hiszen enélkül jószerivel már eladhatatlan ebben a kategóriában egy kocsi) és függönylégzsák is, s nem hiányzik a Mondeo arzenáljából a fékasszisztens és a menetstabilizáló elektronikai program sem. A felszereltség érdekes eleme a zárható motorházfedél (ilyen már a Focuson is van). Bár a motorlopás Magyarországon sem elterjedt dolog, lehet, hogy ez is jól jön olykor.A motorpaletta benzines tagjait alaposan átdolgozták: 110-től 145 lóerőig terjed a négyhengeresek teljesítménye, 170 lovas a V6-os. Teljesen új a dízelmotor; ideje is volt már váltani, hiszen a Ford régi turbódízelje minden tekintetben messze elmaradt a modernebb vetélytársaktól. Az új motor (a neve Duratorq, amely szójáték, a strapabíró és nyomatékos szavak összevonásából keletkezett) kétféle teljesítményfokozatban lesz kapható, 90, illetve 115 lóerővel. A Mondeo abban is kategóriaelső, hogy már az alapmodellben is széria lesz a 16 colos kerék: ez a rugózási kényelemre gyakorol jótékony hatást.S most a kocsi méreteiről: a hossza 4,73 méter, vagyis jó arasznyival hosszabb, mint a legnagyobb vetélytársak, például a Volkswagen Passat és az Opel Vectra. A szélesség is imponáló: 1,81 méter, azaz majdnem azonos az egyik legtágasabb nagykocsiéval, a Volvo S80-aséval. A tengelytáv 2,75 centiméter, ezzel a Mondeo eggyel nagyobb kategóriában is megállná a helyét. Nem csoda, ha a Ford azt állítja új modelljéről, hogy a családi kocsik között ennek lesz a legnagyobb utastere.
Apokaliptikus éjszaka: dróneső borította be az eget Ukrajnában
