Sikeresnek értékelte a MÁV Rt. 2000. évi gazdálkodását Kukely Márton, a társaság vezérigazgatója a reprezentatív vasutas szakszervezeti vezetőkkel való tegnapi találkozóján – olvasható a MÁV közleményében. Eszerint a vasúttársaság teljesítette a munkavállalók felé tett vállalásait: a vasutasok tavalyi átlagkeresetének növekedése meghaladta az inflációt, a tervezettnél kevesebb volt az elbocsátások száma. A MÁV idén is garantálja a dolgozóknak az inflációt meghaladó bérfejlesztést, miközben heti 40 óráról 39-re csökkenti a munkaidőt. Kukely a szakszervezeti vezetők előtt hangsúlyozta, hogy a MÁV idén sem tervez tömeges létszámleépítést – áll a dokumentumban.Elfogadhatatlan a MÁV közleménye. Furcsállom, hogy egy munkareggelin elhangzottakat hivatalos állásfoglalásaként közli a társaság – jelentette ki lapunknak Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke. Elmondta: 2000 a MÁV „legsötétebb” éve volt. Úgy véli, az ekkor keletkezett veszteség mintegy ötven százalékkal meghaladja az azt megelőző év deficitjét. Szerinte a bérek elmaradtak a nemzetgazdasági átlagtól, a létszámleépítés pedig kétszer akkora volt, mint ahogy az a vasúttársaság munkatervében előzetesen szerepelt. Az elnöknek az a véleménye, hogy az egyes munkakörök bérezésének különbsége „túllép a jó ízlés határán”. – A MÁV rendkívül pazarló gazdálkodást folytat, ami veszélyezteti a munkabékét – szögezte le Gaskó István. Az elnök ugyan elismerte, hogy csökkent a dolgozók munkaideje, ám arra hívta fel a figyelmet: a túlórák száma viszont jelentősen növekedett. A bértárgyalások ma folytatódnak.
Rétvári Bence: A Tisza Párt és a migrációs paktum együtt fog elbukni!
