Megint egy 4x4-es

2001. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Suzukinak lassan több terepjárója lesz, mint személyautója. A Jimny, a Vitara és a Grand Vitara mellé a párizsi autószalon idején megérkezett az Ignis nevű apró terepes is.A Suzuki, amely egyébként a világ legnagyobb kiskocsigyártója (évi 1,8 milliós termeléssel), gőzerővel nyomul, hogy kielégítse azok igényeit, akiknek egyszerre van szükségük szabadidő-autóra, városi kiskocsira és terepjáróra. A Vitara az örök sláger ebben a tekintetben, de három évvel ezelőtt ennek a modellnek a csúcsváltozata, a V6-os motorral szerelt Grand Vitara is megjelent. Tavaly pedig a másik véglet, a terepjárók között mininek számító Jimny lépett a színre. Azt gondolhatnánk, nincs már rés ezen a palettán. Tévedés. A Suzuki talált még egyet.Az Ignis ugyanis a Vitara és a Jimny között helyezkedik el: durván akkora, mint egy Swift, csak persze kombikarosszériája és állandó összkerékhajtása van, illetve nagy a hasmagassága. Maga a motor is a Swift és a Jimny átdolgozott négyhengerese, amely 1,3 liter lökettérfogatból 81 lóerőt hoz ki. Mivel az autócska nagyon könnyű (a legnehezebb változat tömege sem éri el az egy tonnát), még nehéz terepen is elég a megszokott méretű terepjárókban mulatságosnak ható 112 newtonméteres forgatónyomaték.Az Ignis koncepciója egyébként alig különbözik a Jimnyétől és a Vitaráétól: szűk utastér, kis csomagtartó, alatta viszont hihetetlenül masszív szerkezet, és az ezzel járó legendás megbízhatóság. Az Ignis mégis eltér a többi Suzukitól, mert a gyár jópofa extrákat és a japán gyártótól meglepően vidám színösszeállításokat kínál a kocsihoz. A sötét üléskárpitot vidám színű betétekkel lehet feldobni, és a műszerek is kaphatnak színes hátlapot.A kis kocsiban pazar a helykihasználás. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem ér egymáshoz az utasok válla (a belső szélesség mindössze 1,3 méter), vagy hogy hátul nem kell kuporogni, hanem azt, hogy nagyon sok rakodóhelyet alakítottak ki a kocsiban. A 180 literes csomagtartó alatt külön rekesz van, a kesztyűtartó alatt még egy fiók. Az anyósülés alatt kihúzató fiók lapul: pont olyan, mint a cég mini egyterűjében, a Wagon R-ben.Az Ignisszel azonban lesz egy komoly baj. Mivel ugyanazt a technikát használja, mint a Jimny, sőt még nagyobb és ötletesebb is valamivel, biztos, hogy drágább is lesz annál. Ez pedig nem sok sikerrel kecsegtet – legalábbis a magyar piacon nem –, hiszen idehaza a Jimny sem fogy jól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.