Nyereséges volt a posta

Putsay Gábor
2001. 01. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredményesen zárta a 2000. évet a Magyar Posta Rt., várhatóan egymilliárd forint körüli adózás előtti nyereséget ér el – mondta el tegnap Kalmár István elnök-vezérigazgató. A posta elképzelései szerint bizonyos tevékenységeket, amelyek nem tartoznak az alapszolgáltatási körbe, a cég leányvállalatai végeznek a jövőben. – Erre azért lesz szükség – indokolta Kalmár István –, mert a jövedelmezőséget fenn kell tartani. A törvény által előírt alaptevékenységeket a hatóság által szabályozott áron végzik, ezért szükséges azoknak a területeknek a kialakítása, amelyek „pénzt hoznak” a vállalatnak. Az elnök– vezérigazgató elmondta: a távközlés és az informatika fejlődése világszerte átalakította a postai piacokat, ezért a Magyar Postának sem marad más lehetősége, mint hogy ezeken a jövedelmező területeken szerepet vállaljon. Kalmár István hangsúlyozta, hogy a távközlés és az informatika területén több leányvállalatot hoznának létre. Többek között szeretnék elérni, hogy a közbeszerzéseket a postán keresztül bonyolítsák, és mint távközlési cég, részt kívánnak vállalni a Tetra üzemeltetésében is. A távközlési szerepvállalás mellett a postának elsősorban logisztikai cégként kell működnie.A posta tárgyalásokat folytat a Magyar Nemzeti Bankkal is, hogy a nyugdíjak kifizetéséhez szükséges összeget a kézbesítések kezdete előtt két nappal kapja meg, mert az ehhez szükséges pénzt már nem tudja meghitelezni.– Valamennyi igazgatóságon üzembe helyezték az új integrált vállalatirányítási rendszert (SAP) – jelentette be tegnap Kardos János, a Magyar Posta Rt. informatikai főigazgatója. Az adatfeldolgozó és gazdálkodásirányítási rendszerek egységesítését 1996-ban kezdték el a postánál, azóta kétmilliárd forintot költöttek a korszerűsítésre. A SAP használata teljeskörűvé vált a postai számvitelben, pénzügyekben, illetve a beszerzés, készletgazdálkodás és értékesítés területén. – Március végéig integrált informatikai rendszerek kötik össze az ország 200 legnagyobb postáját, ezáltal lényegesen egyszerűbbé válik az ügyintézés – hangsúlyozta Kardos János. A forgalom 70 százalékát lebonyolító postahivatalokban például megszűnik a többszöri sorban állás, hiszen az ügyfelek egy ablaknál vehetik igénybe a postai szolgáltatásokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.