Eddig csak francia autók alkották a személyautóként és haszonjárműként egyaránt árusított, eredetileg dobozos kisáruszállítónak készült kocsik kategóriáját. A Renault Kangoo, a Citroen Berlingo és a Peugeot Partner mellett azonban most megjelent az olasz Fiat Doblo is.A Citroen–Peugeot páros 1997-ben jelent meg a Berlingo Multispace-szel és a Partnerrel, majd a Renault dobta piacra a Kangoot, és egészen napjainkig e három modell uralta az olcsó egyterű kocsik piacát. A Fiat most ráébredt, hogy ebben a szegmensben neki is terem még babér, ezért megalkotta a Doblót, méghozzá mindjárt kétféle változatban: zárt dobozos áruszállítóként és tágas, ötüléses családi autóként. Ezzel azonban még semmi újat nem alkotott volna, hiszen e két változatot a francia versenytársak is kínálják; csakhogy a Fiat modellje nem egyszerűen nagyobb, mint a francia ellenfelek, hanem az ebben a mezőnyben kulcskérdésnek számító ajtóelrendezést is frappánsabban oldották meg az olaszok. A Doblo rendelhető egyetlen oldalsó tolóajtóval is, az eladások nagy részét azonban nyilvánvalóan a két tolóajtós változat teszi majd ki. A hátsó ajtónál is többféle variáció közül választhat a vevő: lesz hagyományosan, felfelé nyíló hátfal, ám kínálnak majd olyan Doblót is, amelynek két oldalra, osztottan nyílik a hátsó ajtaja. A Fiat új modellje mindhárom riválisánál nagyobb: 4,16 méter hosszú, azaz a Kangoonál 16, a Partner/Berlingónál pedig 6 centiméterrel nagyobb. Ez különösen fontos egy haszonjármű esetében, de a személyszállító változatnál is, hiszen a személyautó-kivitelű Doblo öt utassal is 750 liternyi csomagot nyel el, a raktér legnagyobb kapacitása pedig kereken három köbméter!A Doblo bevezetése tavasszal várható, és kezdetben kétféle motor közül lehet választani. Az 1,2-es benzinmotor teljesítménye 65 lóerő, a szívódízel pedig 1,9 lökettérfogatból 63 lóerőt hoz ki.A Doblo árát egyelőre csak találgatni lehet. A vetélytársak árai 2,5 milliónál indulnak; ha a Fiat is ennyiért hozza ki a tágasabb és praktikusabb Doblót, akkor teljes joggal bízhat a kocsi sikerében.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
