Olasz ellentámadás

N.K.
2001. 01. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig csak francia autók alkották a személyautóként és haszonjárműként egyaránt árusított, eredetileg dobozos kisáruszállítónak készült kocsik kategóriáját. A Renault Kangoo, a Citroen Berlingo és a Peugeot Partner mellett azonban most megjelent az olasz Fiat Doblo is.A Citroen–Peugeot páros 1997-ben jelent meg a Berlingo Multispace-szel és a Partnerrel, majd a Renault dobta piacra a Kangoot, és egészen napjainkig e három modell uralta az olcsó egyterű kocsik piacát. A Fiat most ráébredt, hogy ebben a szegmensben neki is terem még babér, ezért megalkotta a Doblót, méghozzá mindjárt kétféle változatban: zárt dobozos áruszállítóként és tágas, ötüléses családi autóként. Ezzel azonban még semmi újat nem alkotott volna, hiszen e két változatot a francia versenytársak is kínálják; csakhogy a Fiat modellje nem egyszerűen nagyobb, mint a francia ellenfelek, hanem az ebben a mezőnyben kulcskérdésnek számító ajtóelrendezést is frappánsabban oldották meg az olaszok. A Doblo rendelhető egyetlen oldalsó tolóajtóval is, az eladások nagy részét azonban nyilvánvalóan a két tolóajtós változat teszi majd ki. A hátsó ajtónál is többféle variáció közül választhat a vevő: lesz hagyományosan, felfelé nyíló hátfal, ám kínálnak majd olyan Doblót is, amelynek két oldalra, osztottan nyílik a hátsó ajtaja. A Fiat új modellje mindhárom riválisánál nagyobb: 4,16 méter hosszú, azaz a Kangoonál 16, a Partner/Berlingónál pedig 6 centiméterrel nagyobb. Ez különösen fontos egy haszonjármű esetében, de a személyszállító változatnál is, hiszen a személyautó-kivitelű Doblo öt utassal is 750 liternyi csomagot nyel el, a raktér legnagyobb kapacitása pedig kereken három köbméter!A Doblo bevezetése tavasszal várható, és kezdetben kétféle motor közül lehet választani. Az 1,2-es benzinmotor teljesítménye 65 lóerő, a szívódízel pedig 1,9 lökettérfogatból 63 lóerőt hoz ki.A Doblo árát egyelőre csak találgatni lehet. A vetélytársak árai 2,5 milliónál indulnak; ha a Fiat is ennyiért hozza ki a tágasabb és praktikusabb Doblót, akkor teljes joggal bízhat a kocsi sikerében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.