Stratégiát vált a Matáv

Putsay Gábor
2001. 01. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Matáv lezár egy tízéves korszakot, a távközlési piac jelentős átalakulásával a hagyományos szolgáltatások helyett új területekre koncentrálja a rendelkezésére álló forrásokat. A Matáv célja, hogy az információs társadalom és az új gazdaság meghatározó szereplője legyen, megtartva kelet-közép-európai vezető szerepét – mondta tegnap Straub Elek, a Matáv Rt. elnök-vezérigazgatója. A Matáv az idén kétszázmilliárd forintot költ fejlesztésekre.Elsősorban a távközlésben megjelenő új szereplők és a hagyományos telefonpiac telítettsége miatt vált a Matáv. A cég a jövőben a földrajzi terjeszkedésen túl három rohamosan fejlődő területet céloz meg: a mobilpiacot, az internetet, illetve az adatátvitel területét.A Matáv a hét elején írta alá a macedón kormánnyal a Maktel 51 százalékának megvételéről szóló megállapodást. A Matáv vezette konzorcium Macedónia nemzeti távközlési tárasaságának többségét szerezte meg a tranzakcióval, a vételár 86 százalékát a Matávnak kell kifizetnie. A végső ár 343 millió euró lett, ennek a jelentős részét a Deutsche Telecom, a Matáv többségi tulajdonosának hitele fedezi. Straub Elek a tranzakció kapcsán elmondta: a Matáv célja, hogy a befektetés egy részét értékesítik, azaz a Matávnak a jövőben a konzorciumon belül – az elképzelések szerint 51 százalékra – csökken az üzletrésze. A Matáv másik nagy üzlete előreláthatólag a Westel 900 Távközlési Rt. megvásárlása lesz, amelynek ötven százalékára jelenleg opcióval rendelkezik. E két beruházás az idén mintegy százmilliárd forintjába kerül a cégnek. Straub Elek lapunk kérdésére válaszolva elmondta, hogy a másik három területen történő fejlesztésekre idén további százmilliárd forintot költ a Matáv. Komoly reményeket fűznek az internetpiachoz, ahol jelentős eredményeket értek el tavaly: 2000 végén kétszer annyi internetelőfizetővel rendelkezett a cég, mint év elején, ami annyit jelent, hogy a felhasználók naponta egymillió oldalt töltenek le. Ugyancsak megduplázták a mobil-előfizetői számot, és hasonló mértékű eredményeket értek el az adatátvitel területén. Mindezek a változások arra ösztönzik a céget, hogy e területeken hajtsa végre a fejlesztéseket – mondta Straub Elek.A területek átrendezése a létszámot is érinti, mégpedig olyanformán, hogy a hagyományos telefóniánál jeletős elbocsátások lesznek, máshol viszont új embereket vesznek fel. Összességében azonban idén 1600 fővel – elsősorban Budapesten és a nyugati megyékben – csökken a Matáv-csoport munkavállalói létszáma.A Miniszterelnöki Hivatal a héten teszi közzé az idei távközlési tarifákat. Értesüléseink szerint a Matáv esetében hatszázalékos átlagos emeléssel lehet számolni, az előfizetői tarifák pedig húsz százalékkal nőnek. A Matáv ezzel együtt új díjcsomagokat vezet be: a bázis díjcsomag mellett rendelhető lesz minimál díjcsomag – az eddigi biztonság csomag helyett –, bónusz, kontroll, ritmus, ritmus médium, ritmus prémium és ritmus hívókártya díjcsomag. A stratégiaváltás részét képezi az arculati megújulás, ennek keretében megváltozik például a Matáv logója és internetes honlapja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.