Terepjáró luxuslimuzin

Jávor
2001. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW X5-höz hasonló autót még soha nem gyártottak a bajorok, sőt szerintük senki más sem, így a kocsi egy új kategória előfutára. Ám annak ellenére, hogy a BMW ismeretlen csapásra tévedt az X5-tel, biztosan nem ragadnak kátyúba.A BMW új járműosztályt hozott létre: a SAV-ot, vagyis Sport Activity Vehicle-t, ami egyszerre személyautó és terepjáró – állítja Kevin Gaskell, a BMW egyik vezetője. A konkurenciának ehhez bizonyára lenne egy-két szava, ám az vitathatatlan, hogy az X5-ös BMW vezethetősége csaknem egyenértékű a BMW személyautókéval, amit úgy értek el, hogy a luxusterepjárót teletömték elektronikus berendezésekkel. Az X5-ös egyébként állandó összkerékhajtású, a nyomaték 38:62 arányban oszlik el az első és a hátsó kerekek között. Mivel az ötös sorozat kombijánál 138 milliméterrel rövidebb jármű orrában hatalmas, 4,4 literes V8-as erőforrás dolgozik, a kocsi súlyelosztása a motor tömegét is figyelembe véve ideális, azaz mindkét tengelyen 50:50 százalék.A motorról érdemes bővebben is megemlékezni: az 540 és 740-es modellekből ismert V8-as 286 lóerőt teljesít, nyomatéka pedig egyszerűen bődületes, 440 Nm. Nem csoda hát, hogy az X5-nek csupán 7,5 másodpercbe telik a 100-as tempó elérése. Erre a nagy nyomatékú motorra azért volt szükség, hogy a viszonylag súlyos jármű terepen is helyt tudjon állni. Ennek a követelménynek a figyelembevételével fejlesztették ki a bajorok az új háromliteres, soros hathengeres motorjukat, amit tavaly nyár óta az X5-be is beépítenek. A 231 lóerős agregáttal szerelt változat ugyan kevésbé dinamikus, mint a V8-as, viszont szerényebb felszereltsége és kisebb motorja miatt kedvezőbb az ára.Persze senki ne gondolja azt, hogy az olcsóbb változat utasterében semmi extra sem található. Alapáron továbbra is hat légzsák jár (további négy opció), de a kerekek átmérője 17-ről 16 collra csökkent, és a négy kipufogóból csupán kettő található a gyengébbik verzió hátulján. Az üléseket továbbra is bőr borítja (igaz, nem exkluzív minőségű), és kézzel kell állítani. A hátsó tengely légrugózása, a faberakások, az utastér hátsó részének külön légkondicionálója és a hifi azonban feláras, így a kevesebb pénzért árult X5-ös alapfelszereltsége gyakorlatilag az 528-as limuzinéval egyezik meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.