Tőzsdei bevezetést, majd félmilliárd forint értékű részvénykibocsátást tervez a közelmúltban feltőkésített Magyar Kárpótlási Jegy Hasznosító (MKJH) Rt. – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Komlós János elnök. Elmondta: terveik megvalósításával kivárják, míg véget ér a besszhangulat, a bevonandó forrást egy szállítmányozási és egy fuvarozócég fejlesztésére, egyebek között haszongépjárművek beszerzésére, hálózatépítésre fordítják.A tervek előzménye volt, hogy a tőzsdén lévő Virginia Kárpótlási (VK) Rt. Eco.Netre módosította a nevét, ezzel együtt tevékenységet is változtatott. Ezt megelőzően megvásárolta a hárommillió forint törzstőkéjű K-H Vagyonkezelő Kft.-t, amelynek a Know-How Rt. és az ebben érdekelt Vida Pál volt a tulajdonosa. A VK tulajdonlása alatt a K-H Kft. Virginia Vagyonkezelő (VV) Kft.-re változtatta a nevét, majd a VK több mint félmilliárd forinttal megemelte az alaptőkéjét, beapportálta ugyanis a Skoglund Szállítmányozási Rt.-be, illetve a Kaposkamion Nemzetközi Fuvarozó Rt.-ben lévő részvényeit. Ugyanezeket a VV továbbappor-tálta a MKJH-ba, ezzel a 166 millió forint jegyzett tőkéjű társaság alaptőkéje négyszázmillió forinttal nőtt.A Skoglund alaptőkéje meghaladja a 300 millió forintot, a Kaposkamioné 200 millió forint. Az előbbi forgalma tavaly kétmilliárd, az utóbbié 800 millió forint volt. Az elnök szerint a megtett lépések és a majdani tőzsdei bevezetés, a részvénykibocsátás megnöveli az MKJH értékét, és nyereséges időket hozhat. A tulajdonosok eddig osztalékban nem nagyon reménykedhettek, a tervek megvalósításától viszont azt reméli az elnök, hogy a társaság papírjainak árfolyama háromszorosa lesz névértéküknek. Az MKJH-t érintő változásokhoz tartozik az is, hogy új néven vezetik be a tőzsdére. Bejegyzés alatt van ugyanis új neve, a Skoglund Holding.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
