Vita a Hotel Páva Plaza körül

Tar Zsuzsanna
2001. 01. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az anyagi csőd szélére kerültünk az Agro Szolgáltató Centrum Kft. és a Tomotel Hungary Kft. felelőtlensége miatt – állítja mintegy 21 vállalkozó. A két társaság a Hotel Páva Plaza kivitelezésére kérte fel őket. A megbízó túlszámlázással és szakmailag elfogadhatatlan minőségű munkával vádolja a vállalkozókat. Ám ők kijelentették: olyan átadás-átvételi jegyzőkönyveik vannak, amelyekben rögzítették, hogy a munkákat mennyiségi és minőségi kifogás nélkül vették át tőlük. Közben az Agro Kft. bejelentette megszűnését.Korábban az Agro rábírta az alvállalkozókat egy szerződés aláírására, amelyben rögzítették, hogy a tartozás egy részét megkapják, ám ennek fejében a fennmaradó összegről lemondanak. A legtöbben elfogadták az ajánlatot, ennek eredményeképpen volt, aki a 12 millió forintjából mindössze kétmilliót kapott meg. Markovics Andrásnak például, az MHM Építőipari és Szolgáltató Kft. vezetőjének – állítása szerint – az Agro 37 millió forinttal tartozik. Az ügyvezető neki is felajánlott egy kisebb összeget, de a vállalkozó nem fogadta el, inkább beperelte a céget a Fővárosi Bíróságon. Keczán Pál, a Keczán Bútorszalon Kft. vezetője a BRFK vizsgálati főosztályának vagyonvédelmi alosztályához fordult panaszával, az ügy folyamatban van. A vállalkozók hangsúlyozták: többségük szintén megteszi a feljelentést az illetékes szerveknél. – A megbízóinkkal folytatott tárgyalásokról és telefonbeszélgetésekről jegyzőkönyveink, illetve magnófelvételeink vannak, amelyek nagy részét már beadtuk az illetékes hatóságokhoz – mondta Keczán.A vállalkozók – többek között építőmesterek, gépészeti és elektromos kivitelezők, burkolók, asztalosok, belső építészek – 1999 márciusában kötöttek szerződést a budapesti IX. kerületben lévő Tompa utca 30–34. szám alatti Hotel Páva Plaza kivitelezésére. A szállodát a Millennium Properties Rt. építtette, amely a Tomotel Kft.-t kérte fel generálkivitelezőnek. A Tomotel ugyanakkor az Agrót bízta meg a fővállalkozói feladatok elvégzésével, így az alvállalkozók többségével nem közvetlenül a Tomotel, hanem az Agro szerződött le.A sürgető, 2000 februári véghatáridőt figyelembe véve az elkészült részlettervekre a vállalkozók külön-külön is adtak ajánlatokat. A sok változtatás miatt közel egy év alatt különböző árajánlatok és szerződések születtek, amelyek alapján a kivitelezők utólag újabb számlákat nyújtottak be. Ezek jelentős részét késve teljesítette a megbízó, némelyiküket pedig egyáltalán nem. A késedelmes fizetések miatt a vállalkozók többször postáztak a megrendelőnek folyószámla-egyeztetéseket, amelyekhez fizetési felszólításokat is mellékeltek.– Modrocky Péter, az Agro Szolgáltató Centrum Kft. képviseletében ezen alkalmakkor rendre azt közölte a vállalkozókkal, hogy a számlák teljesítése nem véletlenül késik. Független szakértők segítségével ugyanis ellenőriztetik azok tartalmát – mondta el lapunknak Markovics András, az MHM Építőipari és Szolgáltató Kft. vezetője. Markovics szerint Modroczky kifogásolta a benyújtott alvállalkozói számlákat, állítva, hogy azok nincsenek összhangban a ténylegesen elvégzett munkával. Markovics ekkor több szemtanú előtt felkínált neki egy húszmilliós bankgaranciát a viszszatartott számlák kifizetésének fejében, ám Modroczky ezt nem fogadta el.Hosszas huzavona után a megrendelő végül közölte a vállalkozókkal, hogy az Agro nehéz anyagi helyzetben van, de legkésőbb ez év május végéig rendezik az adósságot – mondták el kivitelezők, hozzátéve: mindvégig folyamatosan eleget tettek szerződéses kötelezettségeiknek. Komoly problémát jelentett a vállalkozóknak, hogy őket is szerződéses viszony kötötte az általuk megbízott beszállítókkal és gyártókkal szemben, illetve az is, hogy a beadott számlák után nekik kellett megelőlegezniük az áfát. A felépült szálloda igazgatásával Modroczky Tamás, Modroczky Péter fia lett megbízva.– Nekünk továbbra sem sikerült megkapnunk a pénzünket, ám a hotel ügyvezető igazgatója és édesapja eközben luxusautókat, versenylovakat és jachtot vettek, valamint felújították kastélyukat is – állítják a vállalkozók. Értesüléseiket Modrockyék képtelenségnek nevezték.– A kivitelezők által beépített anyagok jelentős hányada hibás, például a klímaberendezések többsége csöpög, és a lefolyóhálózatot is rosszul készítették el – közölte Modrocky Tamás, a szállót üzemeltető Hotel Páva Plaza Kft. ügyvezető igazgatója. Kifejtette, hogy a hotel nyitásakor egy egész emeletet kellett lezárniuk, ugyanis sok szoba elázott, aminek következtében bútorok, illetve televíziók mentek tönkre. Leszögezte: a hotel tulajdonosa, a Millennium Properties Rt. kötelezi majd a Tomotelt – a generálkivitelezőt –, hogy az általa megbízott Agro hívja vissza alvállalkozóit, akiknek teljesíteniük kellene garanciális kötelezettségeiket.A vállalkozók hangsúlyozták: a megbízók a mai napig nem értesítették őket, hogy egy teljes emelet elázott volna, hiszen az átadás-átvétel alkalmával megbeszélték, hogy a legfelső emeletet csak a későbbiekben nyitják meg, mivel akkor nem volt pénz a munkálatok befejezésére. Hozzátették: garanciális kötelezettségeiknek a mai napig eleget tesznek, amiről folyamatosan naplót is vezetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.