A hagyományos, nagy múltú fővárosi mozik döntő részben azért mentek tönkre, mert a sikerfilmeket forgalmazó társaságok a tömegeket vonzó kópiákkal csak az úgynevezett multiplexet látják el – értesült a Magyar Nemzet. Információnkat megerősítette Schiffer János főpolgármester-helyettes és a Budapest Film Rt. vezetője is.A hazai sikerfilm-forgalmazási piac 80 százalékát kézben tartó InterCom és a UIP Dunafilm kizárólag az úgynevezett multiplexmozik számára biztosít premierfilmeket. Ezek a modern filmmúzeumok általában bevásárlóközpontokban vannak. Egyes esetekben az is megfigyelhető, hogy a filmforgalmazó cég moziláncolatokban érdekelt. A Hollywood multiplexláncolat például az Intercomé. A cégtár adatai szerint az Intercom Rt.-ben 84,7 százalékos mértékű közvetlen irányítást biztosító befolyást szerzett a Magyar Enterprises C. V., a Holland Antillákon bejegyzett off-shore társaság. A cégjegyzésre jogosultak körében megtalálható Andrew G. Vajna ismert amerikai filmproducer is. A cég igazgatóját, Kálmán Attilát többször is kerestük, ám egyszer sem jelzett vissza lapunknak.A fenti információinkat támasztja alá Schiffer János kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes írásos válasza is, amelyet Bánovics Tamás MIÉP-es képviselő interpellációjára adott. A szocialista városvezető megerősíti, hogy a filmforgalmazást kézben tartó két cég a sikerfilmekből csak a multiplexeknek biztosít induló kópiát.Port Ferenc, a fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő Budapest Film Rt. vezérigazgatója példákkal támasztotta alá információnkat. Mint fogalmazott: a korábban kezelésükben lévő Átrium, Metró és Duna mozi éppen azért ment tönkre, mert nem kapottpremierfilmaket. Jelenleg már csak művészfilmeket játszó mozikat üzemeltetnek. Hozzátette: a probléma nemcsak Budapestre jellemző, hanem az egész országra.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére