Elfogadhatatlannak tartja a Fővárosi Csatornázási Művek 2001-es üzleti tervét a fővárosi önkormányzat egyik ügyosztálya, és éles kritikát fogalmazott meg a részben külföldi tulajdonú közműcég gazdálkodásáról – értesült a Magyar Nemzet. Egy másik szaktestület a BKV üzletpolitikáját bírálja, többek között megkérdőjelezi az autóbusz-vonalak „bérbeadását”.Elvárható volna a csatornázási művek menedzsmentjétől, hogy a Fővárosi Közgyűlés határozatainak megfelelően járjon el a kerületi csatornák esetében is – írja a lapunk birtokába került véleményében a Főpolgármesteri Hivatal közműügyosztálya. A szaktestület megállapítja azt, hogy a fővárosnak idén átadandó fejlesztési célú pénz összege nem felel meg az üzleti tervbe beállított összegnek, holott arról is közgyűlési (tulajdonosi) döntés született. – Dokumentumokkal bizonyítható, hogy az FCSM Rt. mindent megtesz a közgyűlési határozatokkal a kerületi csatornák tulajdonosi, vagyonjogi és üzemeltetési kérdéseinek rendezésére elfogadott modell ellehetetlenítésére – állítja a szakvélemény.Bódás Sándor ügyosztályvezető lapunknak elmondta, hogy a ellentét amiatt alakult ki a vállalat és a főváros között, mert az FCSM szeretné, ha a tulajdonába kerülne a budapesti csatornarendszer. Az átadásért díjat nem akar fizetni, a jelenlegi állapotban viszont a részben kerületi és fővárosi tulajdonú csatornák után az rt. nem fizeti az amortizációs költségeket. A főváros azt kívánja elérni, hogy az FCSM állja a használati díjat, amelyből az önkormányzat finanszírozná az amortizációs költségeket. Kepecs György, a csatornázási művek vezérigazgatója csak annyit kívánt mondani lapunk megkeresésére, hogy a cég minden csatornát üzemeltet Budapesten, attól függetlenül, kinek a tulajdonába tartozik, s ezért egyetlen fillért sem kér senkitől. Hozzátette viszont, hogy átláthatóbb és tisztább helyzetet teremtene, ha a csatornarendszer egy kézben lenne.Zsinka László, a fővárosi MIÉP frakcióvezetője szerint – aki a csatornázási művek felügyelőbizottságának is tagja – ez a jogvita is azt mutatja, hogy mennyire elhibázott privatizációs szerződést kötött az FCSM esetében a városvezetés. Megengedhetetlen, hogy fővárosi közműcég ne tartsa be a közgyűlési határozatokat, és azokat figyelmen kívül hagyó üzleti tervet nyújtson be az önkormányzat elé – fogalmazott a politikus. Hozzátette: márciusban levették a napirendről a tulajdonosi és üzleti beszámolókat, s azóta sem a felügyelőbizottság, sem az igazgatóság nem foglalkozott érdemben ezekkel. Nehezményezte azt is, hogy a cég több mint hárommilliárd forint osztalékot akar kifizetni a külföldi tulajdonosnak.A közlekedési ügyosztály ugyan elfogadhatónak találja a BKV üzleti tervét, több kérdésben pontosítást és bővebb indoklást kér a közlekedési társaságtól. A BKV Rt. főösszesítőjében például több olyan tételre nincs elkülönített forrás, amely szerepel a jóváhagyott fővárosi költségvetésben. Ilyen például a használt hannoveri villamosokra előirányzott 4,3 milliárd forint, amelyet a vállalatnak kell állnia, vagy a 13-as és a 63-as villamosok összekötésének fedezete.A ügyosztály álláspontja szerint megkérdőjelezhető a fővárosi autóbuszjáratok alvállalkozásba adása is. Kifogásként merül még fel, hogy a tavalyra tervezett 0,7 százalékkal szembeni 1,8 százalékos teljesítménycsökkentés menetrendi bemutatása – a paraméterkönyvben – nem valósult meg.A főváros tulajdonosi bizottsága a jövő hét elején tárgyalja a tulajdonába tartozó cégek üzleti beszámolóit és tesz javaslatot a közgyűlésnek azok elfogadására vagy elutasítására.A Pénzügyminisztérium addig nem kíván reagálni a BKV tarifaemelési kérelmére, amíg a közlekedési társaság hivatalosan nem keresi meg tárca vezetését. A fővárosi cég átlagosan 7,8 százalékkal emelné augusztus 1-jétől a viteldíjakat: a jelenlegi 100 forintos jegy ára 110 forintra nőne, míg a havibérlet ára 3820-ról 4100 forintra. Eddig a Pénzügyminisztérium csak a tervezett infláció mértékével azonos nagyságú tarifaemelést engedélyezett. Szirmai Tamás, a BKV vezérigazgatója szerint nemcsak a tavalyi, hanem az idei pénzromlás is nagyobb lesz, mint hat százalék, s a gázolaj ára is mintegy 40 százalékkal emelkedett. A kezdeményezéssel egyetért a főváros vezetése is.

Menstruációs görcs: 5 életmentő tipp, hogy könnyebben átvészeld ezeket a napokat